Brevet som förstörde min dag

Igår fick jag ett brev på posten angående olyckan som skedde i slutet av februari. (Läs om olyckan HÄR) Försäkringsbolaget som mannen har så hade skickat ett brev om att jag kommer att få minsta summan som går att få som skadestånd för sveda och värk enligt den klass som de ansåg att jag var i (vilket jag verkligen inte håller med om). Och den summan är liten. Liten jämfört med hur mycket smärta både fysiskt och psykiskt jag har gått igenom och ännu varje dag går igenom. Liten jämfört med hur många hundralappar de som faller och slår sig får.
 
Det är alltså orsaken till varför bloggen stod tom igår. Jag var helt förstörd hela dagen och först nu har jag börjat orka med vardagen som normalt. Det känns så löjligt att ett litet brev kan göra så mycket, och jag tror inte att många förstår hur jag känner mig.
 
För mig handlar allt detta inte om att jag ska tjäna pengar, utan det handlar om rättvisa och om att det inte är okej att köra över en livs levande människa och sedan kunna smita iväg från det. Jag ska försöka samla krafter att tala med mannens försäkringsbolag om detta, för den lilla summan som de tänker betala ut till mig ger ingen rättvisa enligt mig. 
 
Det finns så mycket mer att berätta i denna story, men jag väljer att hålla det för mig själv och mina närmaste. 


Cassandra Haraldsson    •  

Så dåligt av dem! Förstår att du är upprörd och besviken!

N    •  

Vad tråkigt att det inte finns någon rättvisa i det hela. Hoppas du kontaktar dem och får ut mera :)

Caroline    •  

Men fy fan va dåligt!

Skogsraah    •  

Fy :( Skickar en stor kram till dig!

Svar: <3
Henrietta Nylund

Nilla    •  

Ett litet tips av en som kämpat med försäkringsbolag i ett års tid efter en olycka jag hade. Försäkringsbolag har som princip att ge dig det lägsta alternativ inget i sitt första beslut. För majoriteten orkar inte ta en kamp mot dem. Så överklaga! I 7 av 10 fall så får man igenom sitt krav med att överklaga.

Så ge inte upp, ta kampen och få det du har rätt till.

Svar: Tack så mycket för din kommentar! Ger mig så mycket mera hopp om att det kommer att gå igenom. Blir så äcklad över hur systemet är :(
Henrietta Nylund

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione    •  

Nej usch! Jag hoppas verkligen att du får stöd från nära och kära och jag tycker du ska fundera på ifall du ska kontakta en lokaltidning eller liknande för så här får de inte gå till. Massa styrkekramar till dig!

Svar: Tack! <3 vilken bra idé, ska fundera på det! Dock verkar detta vara allt för vanligt att behöva strida med försäkringsbolag, men får se!
Henrietta Nylund

Ebba    •  

förstår dig till 100%, så himla dåligt! jag minns att de på försäkringsbolaget frågade mina föräldrar om summan jag fick var okej för den smärtan jag råkade ut för när jag ramlade med moppe, så borde det ju vara i ditt fall med, att de frågar och att du ska då får mera pengar. kram

Svar: Gud vad konstigt :/ man tycker ju att det låter rimligt så som de gjorde mot dig, men den lilla summan de vill ge mig är jag verkligen inte okej med.
Henrietta Nylund

Tilda Barkselius    •  

Usch förstår att du blev ledsen! Hoppas allt löser sig, står helt och hållet på din sida!! <3

Svar: Tack <3!
Henrietta Nylund

Marias Memoarer    •  

Men usch, det låter som att det är en riktig struntsumma du kommer få..! Verkligen inte rättvist, går det att överklaga på nåt sätt?

Svar: Ja, det är verkligen en struntsumma med tanke på skadorna jag fortfarande lever med idag... Jag ska försöka tala med hans försäkringsbolag, vill inte ge mig före jag har fått rättvisa! Har redan talat med sjukhuset, och de säger att jag ska tala med försäkringsbolaget först. :/
Henrietta Nylund

Sanna    •  

Va det sög, jag förstår att du är förstörd!

Amanda Westberg    •  

Styrkekramar till dig!

Linn Strömberg    •  

Men usch vad tråkigt! Stå på dig <3

Svar: Ja eller hur :( tack! <3
Henrietta Nylund

MALIN    •  

Usch vad jobbigt.... Jag förstår att du blir besviken, även om pengar inte tar tillbaka olyckan. Jag hade känt exakt likadant! Kram

linah    •  

men fina du :( <3 <3

Anita    •  

Men fy.. Så jävla orättvist!!

Pauline Hurtig    •  

åh :( kan du inte överklaga!

Svar: Ska nog försöka, man vet ju aldrig hur det går, men vill inte nöja mig med hur det är nu!
Henrietta Nylund

Anonym    •  

Problemet är väl att du måste åberopa dina bestående men som du fått. Försäkringsbolaget kanske inte har all info och därför är det första beslutet ofta lågt. Att ta kampen med försäkringsbolag är jobbigt, och tyvärr sällan värt det. Men tycker du rättvisa är vilket penningbelopp du får så ska du ju ta den kampen.

Svar: Man vet aldrig hur det riktigt är, det lät i brevet som om det är allt jag får och det förstår jag inte ens själv hur dom kan besluta då de inte vet hela storyn. Men får se hur det gårn
Henrietta Nylund

hanna    •  

åh vad trist :(

Malin    •  

Överklaga beslutet, var med om samma grej och jag har fortfarande problem med nacke och rygg!

corneliaeriksson.blogg.se    •  

Usch vad tråkigt! Stå på dig! Hoppas det löser sig till något bättre.

Svar: Tack fina du <3
Henrietta Nylund

Sara Ekman    •  

Tråkigt :(

Sanna    •  

Usch va tråkigt o höra, ibland är såna system så orättvisa :(

Marie    •  

Fan så orättvist! Man blir så arg över sådana saker..Hoppas att allt blir bättre❤️ Kram

Svar: <3
Henrietta Nylund

Victoria    •  

Usch så hemskt, läste inlägget och man blir så förbannad hur vissa tror sig kunna gottgöra allt med pengar.

Svar: Ja, eller hur :/
Henrietta Nylund

Ellen Gräntz    •  

Läste igenom ditt tidigare inlägg och vill bara säga usch och fy och KRAM på dig. <3

Svar: Fina du <3
Henrietta Nylund










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!