Jag har tur som lever

Idag då jag steg ut ur frisörsalongen med mitt nya hår hände något som jag aldrig kunde föreställa mig, något som man bara läser om i tidningar och ser på filmer, något som jag aldrig trodde att skulle hända till mig. 

Jag gick över skyddsvägen då jag hade grönt ljus och precis innan jag stiger över till andra sidan av skyddsvägen händer det som jag aldrig kunde vara berädd på, en bil kör rakt in i sidan på mig. Jag trodde att han skulle hinna bromsa men innan jag själv vet av det har jag landat på ansiktet på asfalten flera meter framför bilen som körde in i mig. 

Jag minns inte själv så mycket av händelsen eftersom att jag var i sådan chock, men jag minns att jag berättade till mannen som körde över mig då han frågade ifall jag behöver ambulans att mina byxor gick sönder. Då tar han fram plånboken och menar att han kan betala mig och sedan köra iväg. Som tur ringer en kvinna (är så djupt tacksam för det) ambulansen och säger att mannen inte får åka någonstans. Mitt i allt sitter jag i ambulansen med blod över hela mig och mina saker och är på väg mot akuten. 

Jag har väldigt tur som lever och inte blev mera skadad än jag är. Jag klarade mig med en hjärnskakning, intryckta tänder, stor svullnad och smärta i benet och små sår i läppen och ansiktet. 

Var försiktiga och ta hand om er själva och andra i trafiken. Fastän man har grönt ljus finns det galningar ute i trafiken. Ibland händer det väldigt oväntade saker. 


Silje    •  

Nej men fyy vad hemskt! tur att kvinnan ringde ambulansen och att du klarade dig! Hoppas du repar dig snart.

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

TIDSTJUVEN    •  

Usch så hemskt! Tur i oturen att du klarade dig utan desto större skador. Kram <3

Svar: Ja, verkligen! Kram <3
Henrietta Nylund

ebba    •  

men åh gud så hemskt!! krya på dig och vilken otrolig tur du hade! <3

svar: tack så mycket :) KRAM

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

Jeanette    •  

Voi nej! Oj vilken tur du hade som får ha livet i behåll! Å krya på dig,ge dig tid att bearbeta händelsen ❤

Svar: Tack fina du <3
Henrietta Nylund

Cindy Ekman    •  

Fy vad hemskt :( Tur att det gick bra med tanke på omständigheterna! Får flashbacks när samma hände mig, men jag satt på en moppe. Ångrar ennu idag att jag inte krävde mer fysioterapi-timmar, har ennu känningar i ryggraden från krocken, ta väl vara på fysioterapin om du blir erbjuden!! Krya på dig! :)

Svar: Tack för tipset, ska kolla med läkare ifall fysioterapi behövs! Tack<3
Henrietta Nylund

Selma    •  

Usch vad hemskt! Hoppas verkligen du mår bättre nu<33

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

Anna    •  

Hoppas verkligen att du mår bättre snart!! Precis som du säger får måste man alltid vara på sin vakt oavsett om man har grön gubbe eller inte <3

Danielas Dagbok    •  

Men herregud, TUR att de int gick värre!! Blir så förbannat arg på idioter i trafiken, då när en bil krockade in i mig på motorvägen kunde det också ha slutat riktigt illa, bara för att han inte såg sig för. Kram!

Svar: Ja, det finns allt för många idioter som inte tänker på andra.. tack<3
Henrietta Nylund

Daniela    •  

Nej usch ❤ sånt borde aldrig hända. Krya på dig!

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

N    •  

Usch stackare!! Hoppas att allt blir bra. Och visst hade du tur, det hade kunnat gå mycket värre!!

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

Linn Strömberg    •  

Åh herregud! Massa styrkekramar till dig vännen <3
Verkligen turen i oturen!

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

Carita Liljendahl    •  

Nä men usch... och att föraren försökte betala sig fri. Var personen berusad?
Bra att du klarade dig med sådär pass "små blessyrer".
Fint att du skrev ett inlägg om det här.
Kramar till dig!

Svar: Nej, inte vad jag vet... Verkade bara inte se upp ordentligt. Tack<3
Henrietta Nylund

Ida-Marie    •  

Nej fy vilken hemsk upplevelse.. Blev så chockad att du ännu till gått vid trafikljus och det händer. Tur att du klarade dig utan större skador, hoppas du kryar på dej snabbt! kram

Svar: Ja, minst sagt.. Det var verkligen oväntat! Tack<3
Henrietta Nylund

Linn Storm    •  

Usch vad hemskt, krya på dig!

Svar: Tack!<3
Henrietta Nylund

janian    •  

men usch! tur att det inte gick värre! :/

Svar: Ja, eller hur... :/
Henrietta Nylund

Julia    •  

men vem i h*lvetet erbjuder sig att BETALA för att sedan smita iväg från en olycksplats?? Hoppas du är okej och börjar må bättre!

Svar: Ja, eller hur.. :/ Tack!<3
Henrietta Nylund

Netti Starby    •  

Nä fy vad hemskt och vilken tur du hade! Kram på dig

Kitty    •  

Oh my gooood! Han måste ju ha varit chockad eller påverkad! Tur att kvinnan kom!
Men vilken tur i oturen ändå! Önskar att du får återhämta dig snabbt! Krya på dig.
/Kitty

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

kajsa    •  

Men gud vad läskigt.. Hoppas han fick böter eller så av polisen för man ska ju stanna när en fotgängare har grönt ljus.

Krya på dig

Maria    •  

Usch så hemskt att behöva vara med om :( Och mannen som skulle betala en liten slant och sen bara åka iväg...??? :O Hoppas du mår bättre snart!!

Svar: Ja, det var nog lite oväntat.. Tack<3
Henrietta Nylund

Tilda Barkselius    •  

Nej men usch stackare. Vilken enorm tur att den där kvinnan fanns nära och kunde hjälpa dig! Hoppas du mår bättre snart!

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

MALIN    •  

Usch vad fruktansvärt! Jag sitter här med tårar i ögonen! Såååå glad att du är okej <3 Styrkekramar!

Svar: Tack fina du<3
Henrietta Nylund

Anonym    •  

Omg! skönt att du lever! Önskar dig snabbt tillfrisknande. Kram

Céline    •  

men usch och fy!!! Hoppas verkligen att du mår bra, och att allt kommer bli bättre. Massa styrkekramar till dig!! <3

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

sandra    •  

Men fy vad läskigt, och vilken obehaglig typ som bara ville sticka :( skönt att det gick så bra som det gick ändå. Kram på dig!

Cassandra Haraldsson    •  

Usch så läskigt! Hoppas det blir bättre snart!

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

Cecilia Johansson    •  

Usch, vad otäckt! Själv bor jag på en liten ort. Har bara övergångsställen här... Trots att jag står och väntar, så kör bilar över övergångsstället, utan att sakta ner för att släppa förbi mig, eller andra som väntar.
Störst går inte alltid först.
Hoppas att du får ersättning för de skador som du fått efter olyckan.
Krya på dig!

Svar: Det är verkligen sjukt hur det funkar... bilarna måste ju enligt lagen stanna för människor som ska över skyddsvägen :/ Tack<3
Henrietta Nylund

sarah    •  

uhs vad hämst :/ hoppas det kommer bli bätre du hade ängla vackt ... men blev arg på kilen sjuke en ...
du får en styrke kram av mig <3

Amanda Engberg    •  

Åh herregud! Tur att du klarade dig, krya på dig! Kram ♥

Svar: Ja, eller hur! Tack<3
Henrietta Nylund

Frida    •  

Men fy va läskigt och vilken idiot som körde på dig!
Krya på dig kära du :)

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

linah    •  

what?! han ville alltså betala dig?!.. vilken sjuk människa. riktigt äckligt beteende!!
Sån tur att du lever och det är så sant, man ska verkligen vara försiktig. Detta är inget man förväntar sig liksom. <3krya på dig!!

Svar: Ja, verkligen... tack<3
Henrietta Nylund

Prietha    •  

Oj, ta hand om dig! <3

Yvonne    •  

Men fy då, vilken tur i oturen att du inte blev värre skadad <3

myfairytaleneverends.blogg.se    •  

Men herregud vilken idiot till förare, ge dig pengar och åka iväg, tur att kvinnan ringde ambulans.
Hoppas att du mår bra trots omständigheterna, Stor krya på dig kram!!!

Svar: Ja, eller hur! Ja, tack<3
Henrietta Nylund

Bea    •  

Men usch, massa kramar till dig!!

jessy    •  

Men usch, fan va hemskt :( Hoppas det blir till det bättre snart och att det inte blev värre eller så. Stor kram till dig!

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

Ronja    •  

Men fydå! Usch vad hemskt, som du skriver att int tror man sånt kan hända en själv.. Men du hade ju somsagt tur som klara dig såpass lindrigt! Hoppas allt blir bra och krya på dig <3

Svar: Ja, exakt :( Tack!<3
Henrietta Nylund

freja, trelleborgs största blogg    •  

usch asså, sådana folk ska inte få ha körkort! Har själv blivit påkörd när jag var liten och kom inte lika lindrigt undan då.
Man ska inte ens behöva tänka om bilen ska bromsa eller inte när det är grönt ljus, det är ju ett måste!

Svar: Ja, exakt! Usch vad hemskt :(
Henrietta Nylund

Nimo    •  

Vilken psykopat! Hoppas det blir bättre!

Svar: tack<3
Henrietta Nylund

Pauline Hurtig    •  

nej men fy såå hemskt! massa styrkekramar till dig <3

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

josefine    •  

Men shit!! Hoppas du blir bättre, usch för vårdslösa människor och att han försökte muta dig sen!

Emelie Pahlin    •  

Åh, herregud! Vad hemskt! Låter ändå som några riktiga skador, trots att det kunde varit värre. Men hoppas verkligen att allt blir bättre med dig! kram <3

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

Josse    •  

Oj, stackars dig! Tur att det gick bra! <3

Anonym    •  

krya❤️

cornelia    •  

men gud! hoppas du mår bra hjärtat :(

Skogsraah    •  

Men ojojoj fy!! :( Usch så hemskt. Vilken tur att du klarade dig så bra ändå <3

FrökenTV, bloggen om tv och film    •  

<3 hoppas du mår bättre snart

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

Julia    •  

men vad hemskt, sån tur att du klarade dig! hoppas du mår bätttre snart <3

Svar: Tack<3
Henrietta Nylund

johanna    •  

herregud vilken mardröm! och vilken idiot till förare. Tur att du mår så bra som du gör! krya på dig. kram!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!