Mina bästa spartips

 Foto: Sara Holtkamp från brunch eventet
Jag har så länge som jag minns alltid varit sjukt bra på att spara pengar, och ibland blir till och med jag själv störd på mig då jag sparar så mycket...
Så jag tänkte att det skulle vara kul att ge några av mina bästa tips på hur man sparar pengar i vardagen! Dessa punkterna använder jag mig alltid av!
 
1. Köp inte saker bara för att dom är på rea. Då samlar man lätt på sig massor av onödiga saker man egentligen inte behöver. 
 
2. "Behöver jag verkligen detta?" Är en fråga som jag ställer mig själv väldigt ofta. Oftast märker man att man inte har något där hemma att matcha den där knallgula polotröjan som man står med i handen.
 
3. Håll koll på dina pengar. Det är enklare att minska på utkomsterna om man vet var de onödiga inkomsterna ligger. Kanske du gillar att köpa skräpmat lite väl mycket? Eller kanske du köper kaffe ute på stan alldeles för ofta? 
 
4. Spara. När inkomsterna rullat in på bankkontot, lägg undan en del varje månad på ett sparkonto innan du hinner använda något. Innan du själv vet av det så har du råd med den där resan du så länge velat ta!
 
5. Sälj. Sälj sådant som du inte använder! Du får mera utrymme hemma  och även lite extra pengar. Det finns många bra loppissidor på Facebook och många hemsidor där man kan sälja sina saker gratis och enkelt! 
 
6. Blogfame. Tjäna pengar av att shoppa, eller av att andra shoppar. Jag använder mig av det här på bloggen och då jag shoppar på nätet själv. Superenkel och smidig hemsida! Bli medlem gratis HÄR!


MALIN    •  

Jättebra tips! Dessa borde jag ta vara på mer.... Kram

Frida    •  

Bra tips, det där med att köpa på rea är jag verkligen fenomenal på haha vare sig jag behöver sakerna eller inte :)

Eleonora Adriana ♥    •  

Bra tips :)

Flisan    •  

sv: javisst e dom :D

Linn Strömberg    •  

Bra tips :D

Svar: Kul att det blev uppskattat! :D
Henrietta Nylund

Elsa    •  

Vilka bra tips! :)

Ronja    •  

bra tips! skrev precis på min blogg hur jag borde bli mer ekonomisk haha :)

Emma Engström    •  

Toppenbra tips! :D

Tilda Barkselius    •  

Jättebra tips, tack!

Svar: Kul att du gillade dom!
Henrietta Nylund

Julia Jansson    •  

Jättebra tips!!

Cassandra Haraldsson    •  

Bra tips!

MATILDA    •  

Vilka bra tips! :D

Anonym    •  

bra tips, dock dom klassiska! Jag sparar pengar på handla i förväg typ nu rea skor, clubbdagar ect, det är kul!

A M    •  

Riktigt bra tips!

Sigrid    •  

Så bra inlägg! :)

ebba    •  

riktigt bra tips :) kram

Felicia - Everyday / Fashion / Modeling    •  

Bra tips:)

Ronja    •  

bra tips, kanske borde följa dem men är så svårt :'D

Pauline Hurtig    •  

bra tips!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!