Bahama Mama bronzer

Äntligen har jag skaffat denna bronzer från theBalm som heter Bahama Mama! Den är helt matt och även kall i färgen, och passar därför till mig som är väldigt blek nu. Min Chocolate Soleil bronzer från Too Faced blev lite för varm för mig nu på vintern. 
 
Denna bronzer har en färg som passar perfekt till min hudton. Den är superlätt att arbeta med och att blanda ut, dessutom är den väldigt pigmenterad så man behöver inte mycket produkt på borsten. Man får alltså komma ihåg att vara ganska lätt på handen då man applicerar denna.
En liten swatch på hur den ser ut på min likbleka hud. Jag tror att denna ändå kommer att passa fint till sommaren fastän den är i en lite kallare nyans, annars blir det bara att plocka fram min Chocolate Soleil!
 Denna bronzer är en perfect match med mitt blush Hot Mama som också kommer från theBalm. HÄR kan du se ett inlägg om blushet! Man märker att dessa är från samma serie då de smälter in i varandra perfekt, och sedan toppar man hela contouringen med theBalms Mary Lou-Manizer! Så just nu använder jag endast theBalm till contouring, och det säger rätt så mycket, de är så sjukt bra!


linah    •  

fint!! <3

Linn Strömberg    •  

Åhh älskar den såå mycket! bästa bronzern/contourfärgen jag har testat

rememberthiis.blogg.se    •  

Älskar deras smink!

Ewelina    •  

Älskar de där borstarna :D

Jennifer    •  

Åh har också Hot Mama och har såå länge spanat in den där bronzern... Men än så länge fortfarande helt hooked på Benefits Hoola Bronzer

Sanna    •  

Har länge funderat på o köpa denna faktiskt, färgen ser jättefin ut och jag e också likblek ha ha

Tilda Barkselius    •  

Åh vad kul att den är så bra, velat ha den där så länge :)

Pauline Hurtig    •  

va fin!

Lydia    •  

Vill verkligen ha den, verkar så bra!!

MALIN    •  

Bra tips! Blushet har jag och det är såååå fint :) Kram

sanna hyvärinen    •  

Vilka borstar är detta? :) vilka tycker du är bäst när man kör contouring?

Svar: Dessa två på bilderna är Real Techniques Sculpting brush och Blush brush! Jag gillar att använda RT sculpting brushen till skuggan till contouring och RT setting brush till highlighter! Till blush använder jag ofta en lite mindre och kompaktare snedskuren borste! :) RT har många bra borstar med bra kvalité!
Henrietta Nylund

VERONICA - fashionblog    •  

Åh har denna själv! Uuuunderbar är den, alltså så så så grym! :)

Amanda Jona [SPONTAN]    •  

Härligt! :D

Terese    •  

Åh love it!
Kram

ebba    •  

roligt med nytt speciellt när man blir nöjd :)

Sara Ekman    •  

Verkar bra :)

Tuva Björnwall    •  

SÅ fin!!

♫♪ sandra    •  

vill ha!

Ronja    •  

vill också testa på den :D

corneliaeriksson.blogg.se    •  

Bra tips!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!