You need to let it go

 
Vet ni känslan då man hör en låt och verkligen gillar den men inte alls vill göra det? Så är det för mig med denna låt, men nu har jag gett upp och bara börjat gilla den. Varför ville jag inte gilla den här från första början då? Jo, jag har inte alls stått för Meghan Trainor efter hennes låt ''All about that bass''. Ni som vet, vet, och ni som inte vet så borde läsa lite igenom hennes lyrics till låten. Och ja, hon lyfter upp större kvinnor i den låten, men på samma gång trycker hon ner de smala, vilket aldrig är okej.
 
Nu är jag dock superglad att hon kom ut med denna låt som har stigit på topplistorna och jag hoppas att denna låten kan få fler folk att förstå att nej betyder nej. Vissa verkar ha svårt med att förstå det, så då tycker jag att de borde lyssna på denna låt, vare sig de är man eller kvinna!
 
Vad tycker du om låten?


Förstår verkligen den känslan när det kommer till låtar!

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione    •  

Nice :P

MALIN    •  

Denna låten har jag missat.... Hur bra som helst! Kram

Linn Strömberg    •  

Har inte lyssnat, då jag också tyckte texten var diskriminerande. Men jag får ta och göra det nu!

Svar: Ja, den är ju lite diskriminerande om man kollar med ett petnoga öga, men det är svårt för en låt att vara 100% könsneutral alltid :/
Henrietta Nylund

♫♪ sandra    •  

har svårt för meghan trainor, tycker hon har sagt en del dumt som inte jag alls kan hålla med om och därmed tycker jag inte om hennes musik

Caroline Blomberg    •  

Men åh där fick jag en ny goding till listan! :D

sv: Åh tack så mycket för tipset, blir tokig på mitt hår haha! kram fina du!

Tilda Barkselius    •  

Jag har otroligt svårt för både Megan Trainor och den här låten så jag gillar den tyvärr inte :/

Svar: Har också haft så svårt för henne och gillar inte henne som person och vad hon står för annars, men denna låten hade ett bättre budskap än de tidigare!
Henrietta Nylund

Emma Grann Fotografi    •  

Haha känner samma sak!!

Tuva Björnwall    •  

riktigt bra!!

Sara Ekman    •  

Den är riktigt bra!

Elsa    •  

Jag har faktiskt aldrig tänkt på budskapet i låten, jag kanske får ta och lyssna på den igen och riktigt lyssna på texten! ;)

Ida - foto & häst    •  

älskar denna låt, tycker den är så bra! :D

Netti Starby    •  

Vilken grym låt! :-D Kram

Josse    •  

Har faktiskt inte hört denna :)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!