Hair is my business

Det känns som om det var länge sedan jag sist lade upp något hår relaterat här på bloggen, så tänkte att det var dags nu att uppdatera lite på den fronten! Denna gång blir det tre olika arbeten som har blivit gjorda på senaste tiden!
Idag kom min jobbkompis Juulia och färgade sig då vi hade färgmodeller i skolan! Jag lade i en rotfärg, slingade lite mörkare slingor och blekte sedan håret med balayage teknik och lade till sist på en kall lättfärg. Hela processen tog sin tid, men både jag och Juulia var supernöjda efter några timmars hårt arbetande!
Jag klippte min mammas hår mångamånga centimeter i fredags! Sist jag klippte henne var för ett och ett halvt år sedan, så det började vara dags för en uppfräschning igen! Jag fick ganska fria händer att klippa så mycket som jag kände för. Jag testade på en ny teknik denna gång, att klippa med en rakmaskin! Så mycket fräschare nu när dom risiga topparna är borta!
Då vi ändå är inne på hår spåret så kan jag visa upp hur mitt hår blev efter den senaste färgningen! Är supernöjd med resultatet. Mitt mål just nu är att sakta men säkert få bort den mörka rotfärgen jag har, så med hjälp av slingor ska jag få bort det mörkaste. Vi lade även på en kall lättfärg med lite guldtoner i sig på mitt hår. 

Vill ni se mera av arbeten som jag gör i skolan? 


Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione    •  

Jaa!!! Jag tycker det är super kul att se :D

Caroline    •  

Älskar resultatet på första bilden, den färgen skulle jag vilja ha! :)

MALIN    •  

Vad duktig du är :) Jättekul att se vad du gör i skolan! Kram

Sannal    •  

Fint!

AMANDA    •  

Så fint!

Linn Strömberg    •  

Skulle vara jätteroligt att se mer!

jcp.blogg.se    •  

Jättesnyggt!

Tilda Barkselius    •  

Så duktig du är!!

Svar: Åh, tack! :)
Henrietta Nylund

Sara Ekman    •  

fint!

linah    •  

så fint!

VERONICA - fashionblog    •  

Wooow! Vilka förändringar! :) Snyggt!

Ebba    •  

jättekul att se!!

svar: ja eller hur ;) supermysigt! KRAM

malin    •  

wohoow vad fint!

corneliaeriksson.blogg.se    •  

Fint! Och ja, det är roligt att se före och efterbilder - så ser gärna mer sådant :)

Anonym    •  

vad fint hår du har :D

Sanna    •  

Wow så fint :D

Sandra Dahlström    •  

Jättefint! Vad duktig du är!! 😍👌

Svar: Ååh tack fina du! <3
Henrietta Nylund










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!