Bli mera hygienisk

En sak som är superviktigt men kanske inte så många vet om är att man borde tvätta sina sminkborstar regelbundet!

Här ovan ser ni hur en kväll kan se ut för mig då det blir dags att tvätta de flesta av mina borstar! Här har jag tvättat mina egna borstar och borstarna jag har till skolan. Dom som är till höger är dom jag har i skolan!

Foundationborstar och liknande ska helst tvättas efter varje gång man har använt dom och såna borstar som används till puder och liknande så kan man tvätta ca. 1 gång i månaden. Om du har en smutsig borste för du ju bakterier på din hy varenda gång du sminkar dig, och det låter ju inte så värst kul.

Brukar du tvätta dina borstar?


Paulina    •  

Bra inlägg! Själv är jag ganska dålig på tvätta dom... men bättre ska jag bli! :D

Linn Strömberg    •  

Brukar tvätta dem varje söndag, men nu var det några veckor sen. Ska föröska göra det så snart som möjligt verkligen! Så viktigt ju!

S e r e n a    •  

Gjorde det faktiskt precis innan jag läste ditt inlägg!

Louise    •  

Vilka fina borstar du har! :)

Netti Starby    •  

Om man säger såhär så borde jag tvätta mina borstar oftare än vad jag gör tyvärr :-D. Kram

Nora bååth    •  

Det är så otroligt viktigt men samtidigt sååå himla tråkigt haha :)

Nathalie Tegelstam    •  

Tvättade dem här om dagen, otroligt viktigt! :)

MALIN    •  

Håller med dig - det är jätteviktigt att tvätta sina borstar! Borstar som jag använder till flytande produkter tvättar jag ca. 1 gång i veckan - resten ca. 1 gång i månaden :) Kram

N    •  

Jag måste verkligen bli bättre på att tvätta mina borstar...

linah    •  

är sååå dålig på det.. måste fan göra de idag haha xD vilka fina borstar du har btw! <3

VERONICA - fashionblog    •  

Men så bra! Älskar att använda dessa i sminket! :) Superbra!

corneliaeriksson.blogg.se    •  

Känns fräscht att tvätta och hålla rent! Använder dock inga borstar så behöver inte tvätta ;)

ebba    •  

tvättar typ aldrig mina, men det ska jag se till att göra idag! kram

Madeleine    •  

Jag är så bortskämd som har en man som målare, han är ju van vid att tvätta ur penslar så han brukar ryka på att tvätta mina sminkborstar väldigt ofta :)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!