Några av mina bästa hårtips

Det var länge sedan jag skrev något hårrelaterat känner jag på mig, och nu tänkte jag att det skulle vara passligt med några tips för att ditt hår ska må bättre!
 
1. Köp inte hårprodukter som du hittar i närmaste mataffär! Fastän de verkar funka bra så är de egentligen långt ifrån bra för ditt hår. Satsa istället några extra slantar på något bättre som man hittar på salonger, rådfråga din frisör vad hen rekommenderar! 
 
2. Använd värmeverktyg så sällan som möjligt, och när du väl använder värmeverktyg så se till att använda värmeskydd (!!!) och använd aldrig värmeverktyg på blött hår, det får hårstrået att explodera.
 
 
3. Klipp dig regelbundet. Det finns inte en endaste mirakelprodukt som reparerar hårstrået inifrån. De kemiska ingredienserna kan få hårstrået att kännas bättre på utsidan, men egentligen mår håret inte alls bra, så klipp dig när ditt hår börjar bli slitet! 
 
4. Då du schamponerar så kan du ge dig själv en några minuters huvudmassage, detta ökar blodcirkulationen i hårbottnen och får den att må den bättre. 
 
5. Undvik att borsta håret medan det är vått. Använd i så fall en bredtandad kam eller en Tangle Teezer om du känner att du måste göra det.
 
6. Använd hårinpackning 1 gång per vecka, och efter inpackningen ska du avsluta med balsam så att du stänger hårets fjällskikt. 
 
 
Vill ni se fler hårrelaterade inlägg?


linah    •  

ditt hår är verkligen jättefint! <3

Eleonora Adriana ♥    •  

Bra tips :)

MALIN    •  

Jättebra tips! Fler sådana här inlägg, om hår! Det är så roligt och nödvändigt :) Kram

Frida    •  

Bra tips, fint hår du har :)

Nikita ♥    •  

bra tips! (:

Linn Strömberg    •  

Grymma tips :D Tack!

Amanda Forsman    •  

Åh vill ha fler sådana inlägg, älskar såna här tips!

MADDISENJ.SE    •  

Vilka tips. Du har väldigt fint hår!

Sannal    •  

Måste verkligen börja använda hårinpackning igen!!

VERONICA - fashionblog    •  

Fantastiskt fint ju tjejen! :) Sååå bra tips med! Kramar fina du, ha en underbar fredag!!

Dixi Wonderland    •  

Mina bästa hårtips är att använda en ekologisk hårborste som fördelar hårets fetter vilket gör att håret inte blir fett lika snabbt. Sluta använda värmeverktyg, ha fläta så de sliter minst på håret ;D

Amanda Jona [SPONTAN]    •  

Superbra inlägg :)

Teens are future    •  

Hej!

Otroligt inspirerande blogg, fortsätt med det du gör! Vi på Teens are future riktar oss till just ungdomar och försöker inspirera dem så gott det går. Det vore en ära om du med hjälp av dina välformulerade ord ville skriva ett inlägg hos oss? Hör av dig på mail isåfall så diskuterar vi närmare.

Ronja Flygare    •  

bra tips o du har superfint hår!! :)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!