Ett tips från mig

Nu tänkte jag tipsa lite om något som de flesta kanske inte har vetat om men ändå är rätt så viktigt om man vill hålla sina värmeverktyg fräscha, nämnligen att putsa dom rena nu som då!
 
När jag rengör mina värmeverktyg så tar jag en bomullsrondell/bomullspad och lägger lite handsprit på padden och torkar lätt av järnet tills det blir rent.
Om man inte har putsat på länge så syns det verkligen hur smutsigt järnet har varit!
 
Varför ska man göra detta då? Jo, det samlas produkter, smuts och allt annat som samlas i håret på värmeverktygen och om man inte putsar dom kommer dom inte platta/locka lika bra som dom skulle om dom vore rena, dessutom så sliter det verkligen på håret!
 
Detta tar ju verkligen inte länge att göra och man behöver inte göra det så ofta! Förläng livslängden på dina värmeverktyg med att göra denna enkla rengöringen :)


Victoria    •  

Tack så mycket :)

Vilket bra tips. Det ska göras i veckan. Vilket verktyg skulle du rekommendera om man vill göra långa lockar?

Julia    •  

det har jag inte alls tänkt på, mitt plattång måste vara riktigt smutsig haha men bra tips! :)

Lydia Elstig    •  

Tack för tipset!

victoria    •  

Så att de blir liknande som på den första bilden i länken. http://nouw.com/Manuela/throwback-long-hair-13444002

Rebecka    •  

Bra tips, har aldrig tänkt på det!

Emilia Sjödin    •  

Riktigt smart! Tack för tipset :)

♫♪ sandra    •  

bra tips!

Amanda♥    •  

Bra tips!

MiraKidvall    •  

Superbra tips! X

Anonym    •  

Vilket bra tips :)

Frida    •  

Åh vilket bra tips! Ska genast rengöra mina värmeverktyg!

Boel    •  

Åh vilket bra tips :) Tack!

Sv: Det är det :D

LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams    •  

Bra tips!!

Angelica Bengtsson Fotografi    •  

Bra och enkelt tips :D

Pauline    •  

bra tips, det vista jag inte

Ida - foto & häst    •  

superbra tips! brukar oxå göra så, dock väldigt längesen nu, måste ta och göra det :D
sv; åh tacktack ❤

Släpp taget. följ flödet    •  

Åh fy det har jag aldrig tänkt på! Nu har jag något att göra ikväll haha! Tur jag bara äger en miniplattång till mitt korta hår! :)

MartinaOlsson    •  

hej! allt bra? :)

Paulina    •  

Vilket bra tips! Ska absolut pröva på min plattång nu! Den ser inte så där jätte fin ut! Hehe :)

MALIN    •  

Vilket bra tips! Vill själv införskaffa mig en tjockare locktång :)

☆Z I N J A☆    •  

Vad smart!!! Ska absolut göras!

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥    •  

Bra tips. :)

Moa Persson    •  

Bra tips! Ska jag ta och göra, tror dock inte mina är så smutsiga. Men ändå :D

Me & Them - A novel that will change your life    •  

Är det verkligen bra att torka dem med sprit?
Har aldrig testat, men har för mig att jag läst det någonstans, kanske bara minns fel.

milina.blogg.se    •  

mycket viktigt! har för övrigt den där plattången haha ^^ använder den dock bara i luggen numera, eftersom man inte ska platta håret med balsammetoden

Emelie    •  

Vilket härligt tips!

Siri |Diabitfit|    •  

Bra tips :)

Sara Ekman    •  

Mm så himla viktigt att göra rent verktygen! :)

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ    •  

Bra tips där. Det där är en sak man lätt glömmer bort.

Vi du länkas inför mina 600-800 unika läsare/dag i en vecka?

Nu har du chansen!

http://www.domkallarmighannes.com/2015/01/veckans-blogg.html



Gillar du inte sådana här kommenterar eller redan fått en liknande så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra dag:)

Erika    •  

Ett väldigt bra tips :)

Vano    •  

Bra tips! :)

Victoria    •  

Tack så hjärtligt att du tog dig tid att svara :) Är hopplös på både smink & hår så försöker lära mig. Har en icurl men har inte hittat rätta tekniken på den ännu. Tack än en gång, kommer nog återkomma med frågor ;)

Sanna Preifelt ❤    •  

Åh vad bra tips, detta får jag göra med min tång när jag kommer hem :)

Clara    •  

Bra tips! Det måste jag verkligen göra!

my    •  

Smart tips ! :D

S.K    •  

en sån simpel grej att rengöra dom har man inte äns tänkt på...?! pinsamt! haha så TACK för både ett bra tips och för påminnelsen! hehe
ha en fortsatt trevlig dag :)

JoJo    •  

åh bra tips! ska göra ren min plattång på en gång! :D vill dock inte se hur skitig den är. haha!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!