Hårtips

 Tvätta håret max cirka 2-3 ggr i veckan! Att tvätta håret för ofta förstör hårets naturliga fetter.
 
Använd alltid värmeskydd! De flesta produkterna i dagens läge innehålller faktiskt värmeskydd.
 
Sov med en fläta i håret, det sliter mindre på håret när det gnuggas mot kudden!
 
Använd inpackning cirka 1 gång/ vecka. Håll även verkningstiderna på inpackningen!
 
Håret växer inte sanabbare av att klippa det. Ja, du läste rätt! Pojkarnas hår växer inte snabbare än flickornas när de te.x. rakar det!
 
Borsta inte håret när det är vått! Dock går det med en borste som tangle teezern men jag personligen gör det inte ändå. Håret töjs 3 ggr mera när det är vått än när det är torrt.
 
 
+ har läst på flera ställen att många använder vanlig hårfärg fö att färga fransar och bryn, och jag säger bara nej, nej, nej! Verkligen inte bra, använd alltid lämpliga färger som är gjorda för fransar och bryn!


Emma    •  

Så bra tips! Ska tänka på dessa :)

Bella    •  

Bra tips! :D

SaraNavjord.se    •  

snyggt!

Gina    •  

så bra inlägg :) fast om man inte klipper topparna så går väl de slitna topparna uppåt (växer) så det är jätte viktigt att klippa rätt ofta ändå. Eller? (jag har ingen aning btw) :P

Svar: Alltså topparna blir ju till kluvna toppar och sedan bryts av! Så fastän man klipper sig eller inte så kommer ju håret vara samma längd, men må dåligare! Så bättre att klippa bort dom dåliga topparna så blir håret friskt :)
Henrietta Nylund

J E N N I F E R    •  

Bra tips!

N    •  

Bra tips!

Anna    •  

Många fina frisyrer!

Amanda Johansson    •  

Bra tips! Vilka fina frisyrer :)

KassandraPalma    •  

åh, flätor i alla slag är så himla fint!

Beatrice Jakobsson - Fotograf    •  

Vad kul att läsa! :)

Kimmey ~ Kung varje dag    •  

Riktigt bra tips!

Anonym    •  

Bra tips, ska komma ihåg dom :)

Michelle    •  

gud vad snygga hårfärger alltså! vill med ha så!

milina.blogg.se    •  

bra tips! jag använder inpackning varje dag då jag håller på med balsammetoden ^^

Minna    •  

Vilka bra tips! :)

Emelie    •  

Så många bra tips! :D

malin    •  

sova med fläta är något jag borde göra=)

Svar: Ja, du borde testa! Jag märker själv stooor skillnad om jag har sovit med fläta eller inte!
Henrietta Nylund

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ    •  

Jag tvättar mitt hår för ofta, det vet jag. Men liksom jag tränar ju nästan varje dag och då känner jag att jag måste tvätta håret när man varit svettig och så:(

Svar: Ja det kan ju bli väldigt jobbigt när man tränar ofta! Men läste att man kan tvätta istället håret bara vid hårfästet efter träningen så hålls ju resten av håret i bättre skick! :)
Henrietta Nylund

Johannas Rockabilly    •  

Tjusigt! :D

corneliaeriksson.blogg.se    •  

Bra tips!

Malin Lindgren    •  

Riktigt bra tips! :) Jag tvättar egentligen mitt hår för ofta, vilket märks, men under lov och speciellt på sommaren vänjer jag bort det och tvättar så sällan jag kan :)

Svar: Det var det jag själv exakt gjorde! Tvättade håret varannan dag förr och sedan på sommarlovet vänjde jag bort det så nu tvättar jag så sällan som möjligt! :)
Henrietta Nylund

Siri |Diabitfit|    •  

Bra tips :)

Ida Lindborg ♡    •  

åh så bra tips!

Sv: Tack snälla! :D

Charlotta Hägg    •  

Sv: Tack så mycket:) Och väldigt bra inlägg måste jag säga! Dock hopplöst att inte duscha mer om man tränar mycket… skittråkigt men sant :/ KRAM!

Svar: Klart man kan duscha, men själv när jag duschar och inte tvättar håret lägger jag upp håret i en knut och lägger på en badmössa haha :D Kul att du gillade inlägget!
Henrietta Nylund

Madeleine Parkenberg    •  

Vilka bra tips! :)

Erika    •  

Bra inlägg! Jag borstar dock alltid håret när det är blött och det verkar inte må dåligt av det :)

SOFIA    •  

Åh, så snyggt!

Isabella Huynh    •  

bra tips :)

Släpp taget. följ flödet    •  

Tack för de bra tipsen!! Har du några tips på frisyrer/uppsättningar för olika hårtyper och längder?:)

Svar: Kan säkert ge tips på sånt om du vill! Hurudan längd är det du vill ha tips för då? :)
Henrietta Nylund

cecilia    •  

bra tips :)

Julia    •  

bra tips och så fina frisyrer på bilderna :)

Clara    •  

Så jättefint!

Emmelie    •  

Va kul med hårtips :-) Är så himla slarvig med mitt hår, skulle vilja bli bättre!

Fanny    •  

Jag har hört det där förut men det är väldigt bra tips! :D

sv: Visst vore det härligt! :D

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥    •  

Bra tips! :)

Sara    •  

Älskar olika hårtips ! Och vilka underbara frisyrer :)

josefine    •  

verkligen snyggt! Men jag tycker det är så svårt att fixa håret på mig själv.

Pauline    •  

bra tips :)

Victoria    •  

Dessutom får man så vackert vågigt hår om man sover med fläta :)
Vad rekommenderar du för inpackning om man ska använda det?

Svar: Beror fakitskt helt på hårtypen! Hurudant hår har du? :)
Henrietta Nylund

Amanda Jona [SPONTAN]    •  

Så bra inlägg! :)

Svar: Kul att du gillade det!
Henrietta Nylund

Knaperbloggen    •  

jättebra tips! Fina bilder!

Victoria    •  

Jadu, jag har ett hår som inte känns fett med en gång men jag har en rätt irriterande hårbotten i perioder. Det är halvlång & hyfsat tjockt.

Josephine    •  

Vilka bra tips! :)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!