Min hårrutin

Detta schampot och balsamet använder jag huvudsakligen!
 
Schampo: Loreal Professionnel Vitamino Color - Detta salongs schampo är sjukt bra för färgat hår! Doftar underbart och gör verkligen håret super rent! :)
Balsam: Tigi Catwalk Calming Conditioner - Hittade detta på loppis för 5€ och då köpte jag det på nytt eftersom att jag har använt det tidigare också! Detta är lite tjockare i konsistensen än vanliga balsam och doftar riktigt gott och vårdar superbra!
Dessa produkter använder jag varje gång efter duschen i vått hår i samma ordning från vänster till höger.
 
Bed Head Small Talk - Detta använder jag i roten eftersom att det ger mera volym till mitt hår efter föning!
Kerastase Chroma Thermique - Denna produkt ska skydda mot värmeverktyg, ge glans, ge näring till håret,  göra det mjukt och snabbar på hårföningstiden!
Sp Luxeoil - Detta är verkligen en mirakelolja, älskar den! Denna ger också glans, värmeskydd, gör håret slätt och mjukt och gör håret riktigt lätt. Man ska dock inte alls använda mycket eftersom att då kan håret bli riktigt kladdigt och se smutsigt ut.
Dessa två serumen använder jag även ibland och den till vänster är nyaste tillskottet till min hårproduktssamling!
Loreal Professionnel Nude Touch techniart serum - Ger mycket glans och gör håret underbart mjukt! Om man lägger det i håret före man fönar det blir det riktigt lätt och lättare att styla!
Bedhead Glaze Haze - Detta serum snabbar på föningstiden och gör håret supermjukt och glansigt! Detta är helt som vilket annat som helst serum :)
 
ursäkta kvalitén på bilderna!
 
Update: dessa produkter är ju inte riktigt såna man köper i närmaste mataffär för 5€/50kr, utan jag har satsat lite mera pengar på bättre hårprodukter och eftersom att dessa är mina favoriter kan jag varmt rekommendera alla! Dessa är lite i olika prisklasser, men alla är värda sitt pris! Googla för att veta mera om pris osv. Vetja! :)


Prietha    •  

Bra tips!

Caroline    •  

Åhh tack så jättemycket för tipsen! Inte provat något av dem, men ska verkligen göra det nu! Vad tycker du om dem? Är de "prisvänliga" eller i alla fall värda priset? :)

Madeliene    •  

sv: åh vad härligt det låter! :) Kram

Matilda Wikblom    •  

blev lite intresserad av kerastase och luxoil, vilken rekommenderar du mera som just värmeskydd? :)

Svar: Nästan alla hårprodukter innehåller ju nuförtiden värmeskydd! Om man tänker på priset så kostar ju kerastase lite under 50€ medan luxeoilen hos en vanlig frisör kostar ca 26€ så skulle jag rekommendera ändå luxeoilen! Den är bättre på alla sätt och vis medan kerastasen inte gör lika mycket för håret för en dyrare peng! :)
Henrietta Nylund

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥    •  

Intressant, kul att se lite nya produkter som man kan prova. :)

Sara Ekman    •  

Jättebra produkter :) Bra att du använder professionella hårprodukter och inte skräp från ICA/HM :)

Svar: Ja eller hur! Skulle nog inte klara av att återvända till dom dåliga produkterna efter att ha testat dessa! Skulle ju också vara konstigt ifall jag bara skulle använda sånt från närmaste mataffär när jag ska bli frisör :D
Henrietta Nylund

Josephine - Living in London    •  

Bra tips på produkter :)

Julia    •  

nice produkter! :)

LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams    •  

Bra tips! Kul att veta :)

michelle bergström    •  

Sv: haha där ser man! :) är typ beroende av dom nu ;)

emelie andersson    •  

sv: ja helt sjukt hur vissa människor beter sig tycker jag :(

SARA EMILIA    •  

Intressant inlägg! :D :))
Hoppas du har haft en toppenbra lördag!

SARA EMILIA    •  

Intressant inlägg! :D :))
Hoppas du har haft en toppenbra lördag!

Anita    •  

Kul att läsa !

MALIN    •  

Kul att läsa din hårrutin! Det är så intressant att se vad andra använder :)

Maria    •  

bra produkter! :)

Alice    •  

Intressant inlägg! alltid roligt att äta!

ullie    •  

är lite dålig på riktiga produkter nu när ja klippt kort men det ska man ju ha såklart.

Ha en fin söndag kram

Viktoria Eriksson    •  

bra med lite tips! :)

Amanda Jona [SPONTAN]    •  

Kul att läsa :)

KassandraPalma    •  

använder mig också har flera av de produkter du berättade om :) riktigt bra!

emilies    •  

Var hittar du alla dessa prosukterna?
Jag fixar headrar på mindre än 24 timmar om du är intresserad btw!

Svar: Finns i nästan alla frisörbutiker/frisörer! :)
Henrietta Nylund

Pauline    •  

kul inlägg :)

Elin    •  

Kul inlägg!

moniki.blogg.se    •  

Sv: haha, ja jag som som en stock!
Tack så mycket :D
Hoppas du får en fortsatt fin dag!
KRAM

CECILIA    •  

sv: tack så mycket! Allt bra?

Isabella Huynh    •  

Oj vad mycket du anvnder haha :) den bed hed är bra!

Svar: Brukar använda även flera produkter än dessa! :) Man kan aldrig använda för mycket vårdande produkter ^^
Henrietta Nylund

Sanna Preifelt    •  

Åh vad mycket bra tips :) Jag använder inte så mkt produkter i mitt hår, det blir så tungt och ser tråkigt ut, så brukar mest använda locktång och en lätt hårspray :)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!