Äppelpaj

Tänkte igen dela med mig av ett riktigt gott recept som jag lärde mig i skolan men har ändrat på lite själv!
Denna äppelpaj är superenkel att laga och riktigt god! Den har varit väldigt uppskattad av både familj och gäster!
 
Botten:
Jag använde mig av en färdigdeg för söta pajer till botten men det blir mycket godare ifall man gör en egen botten!
 
Fyllning:
1½ - 2 Äpplen
2msk socker
ca. 1 tsk kanel
 
''Dekoration'':
1 dl havregryn
½ - 1 dl vetemjöl
2 msk socker
50 g smör
 
Gör så här:
 
Lägg ugnen på 175 grader
 
1. Lämna upp botten för att tina eller tillaga din egna pajbotten för söta pajer. Tryck till pajbottnen i en liten form längs upp med kanterna och lägg den i ugnen i ca. 5-10 minuter.
 
2. Skala äpplen och skär dom i hälften och peta bort kärnorna. Skiva dom i sådana skivor som du själv önskar.
Lägg ut äpplen på pajbottnen så dom blir jämna och under varje lager så kan du strö på socker och kanel som du har blandat i en liten skål.
 
3. När du har placerat alla äpplen på pajformen och hällt på allt socker och kanel så ska du blanda havregrynen, vetemjölet, socker och smöret i en skål. När det ser ut ungefär som på bilden ovanför så kan du hälla det över pajen och fylla alla mellanrum mellan äpplen.
 
4. Lägg in pajen i ugnen och låt den vara där i 20-25 minuter. Serveras med lättvispad vaniljsås eller grädde eller glass.
 
Skulle egentligen ha fotat steg för steg pajlagningen men glömde helt bort det när jag väl hade börjat med pajen!


♫♪ sandra    •  

åh gu så gott!

Catrine    •  

shit va gott:D

MATILDA    •  

Mums så gott ;D

Malin    •  

ÅH va gott de ser ut!!!! :D

milina.blogg.se    •  

Åh vad gott :D

Erika    •  

Äpplepaj eller paj överhuvudtaget är så gott :)

Ida ☯ the sky under the sea    •  

Åh, så gott! Blev plötsligt grymt sugen på att göra äppelpaj eller äppelkaka!

anna    •  

åh, så gott med paj :)

Anonym    •  

Vad god den såg ut!

coffeeandcupcake.blogg.se    •  

Mums så god den ser ut :)

Johanna - A dream as a model ♥    •  

Mums så gott :D

Sv: Tack! :D

Viktoria Eriksson    •  

åh, nam så gott!<3

carina    •  

Så gott med äppelpaj! :)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!