Ofrivillig ensamhet är farligt

 
'
 
Jag läste på Evahs blogg igår om ofrillig ensamhet där hon hade lagt upp denna videon och jag valde att se på den och det är sjukt hur bra jag känner igen mig i vad Marléne har att säga om sin ofrivilliga ensamhet.
 
Att vara ofrivilligt ensam är farligare än att röka 15 cigaretter på en dag eller att dricka alkohol.
Jag hade ingen aning om att det är farligt att vara ofrivilligt ensam och jag själv som har varit med om det så inser nu varför jag mådde så dåligt för ett år sedan.
 
Jag tycker att det är så viktigt att inte stöta ut folk och faktiskt tänka efter nästa gång man står med flickgänget och bjuder alla förutom en eller två på festen eller middagen i helgen. Många kanske inte ens tänker på det när dom utsätter en vän för att vara ofrivilligt ensam.
 
Man borde också få tala ut till allmänheten ifall man känner sig ensam och inte få svaren ''Men du har ju dom vännerna'' ''Du var ju ute förra helgen'' ''Du är ju inte ensam, du har ju pojkvän'' osv. som dom sade också i filmklippet. Nu förstår man ju faktiskt hur många det är som är ofrivilligt ensamma och att man inte är ensam om att bli utsatt av att vara ofrivilligt ensam.
 
Det är nog fler än du själv tror runt omkring dig som faktiskt känner samma ensamhet som Marléne gör. 
 


Jossie    •  

Riktig tankeställare jag fick där...

linah    •  

sv; haha det står i inlägget vad jag använder det till xD

men har aldrig användt det i maten!:)

Nathalie Flisbäck    •  

Jag vill tacka dig hjärtligt för din kommentar i min blogg. Jag hoppas att du gillade min blogg och vill fortsätta att följa den. Vänlig hälsning www.nathalieflisbäck.se

Siri |Diabitfit|    •  

Så bra!

linda    •  

hemskt :(

bexollila    •  

sv ja jag älskar den guldiga toppen!

Julia    •  

så sant :/

♫♪ sandra    •  

bra inlägg!

Michelle W -    •  

Åh vilken fin blogg :)

Amanda♥    •  

Jag läste också det, håller helt med!

Flisan    •  

sv: det vare oxå :P

Anonym    •  

bra att du tar upp viktiga ämnen som detta.. visste inte att ensamhet kunde vara FARLIGT..

Boel    •  

Väldigt bra inlägg!

Anna    •  

Väldigt bra video! Och viktig!

Sara Ekman    •  

Bra att uppmärksamma detta!

milina.blogg.se    •  

läste också det inlägget!

Maria    •  

verkligen sant! så skrämmande

Elin    •  

Riktigt bra inlägg

CECILIA    •  

vilken härlig "julstämning" du har på bloggen :)
sv: visst är hon :)

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥    •  

Det är konstigt faktiskt att det är så farligt... :/ Känns nästan lite overkligt.

Erika    •  

Bra skrivit och så sant!

Sanna Preifelt - JULKALENDER ❤    •  

Verkligen sååå sant, och bra att du lyfter upp ämnet. Kram!

Prietha    •  

Så bra video!

FrökenTV, bloggen om tv och film    •  

viktigt ämne verkligen..










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!