Tränings motivationer

I can do this! 
 
Belöna dig själv efter träningen - T.ex. att du får se på film eller dricka en proteinshake eller äta något gott osv!
 
Sätt upp mål för dig själv - Du tävlar bara mot dig själv! lägg upp mål inför varje träning vad du vill ha gjort när du är klar efter träningen!
 
Lyssna på musik - Det här hjälper mig iallafall väldigt mycket! Om jag lyssnar på någon bra låt med högt tempo då jag tränar så går det så mycket bättre och man känner sig mera in i träningen!
 
Träna med någon - En kompis, pojkvän, mamma/pappa, syskon eller vem som helst! vissa kanske inte tycker att det är så kul att träna ensamma så då är detta en bättre lösning!
 
Testa på nya och olika saker - Det kan bli lite långtråkit med samma träningar hela tiden. Gå på ett tränings program någon håller på gymmet, testa på de maskinerna du inte testat förut, träna med någon om du inte gjort det förr, träna med fria tyngder istället för bara maskiner. Det kan vara lite vad som helst, men variation är bra!
 
Köp nya träningskläder - Kan vara vad som helst som du använder när du tränar egentligen. Om man har snygga kläder som man känner sig bekväm i får man bättre självkänsla då man tränar!
 
Hitta din egen inspiration - Kan vara någon tränings inspo instagram/tumblr eller någon person du ser upp till som tränar eller vad som helst egentligen! hitta vad du själv tycker att inspirerar och motiverar dig att träna!
 
Tänk på varför du är här - Vad fick dig att börja träna? Vad hade du för motivation? Sa någon att du inte kunde? Visa alla att du kan och att du har viljan! Kom ihåg varför du en gång började!
 


Maja Alshorn    •  

bra tips! :)

Svar: Tack såå mycket! :)
Henrietta Nylund

Chaterine    •  

Haha ja precis! :)

Felicia    •  

Jag dansar, gör att man alltid vill träna! wooho

SV: tack :D

puss

Svar: Jag dansade också förut! Du har verkligen rätt i att man alltid vill träna då, känns inte ens som träning då man har så kul!
Henrietta Nylund

Flisan    •  

sv: ja det förstår jag, alla mina betyder nått :D

Michelle    •  

Bra tips! :)

Jonnie    •  

haha ja visst e han söt Katten Jonsson :)

Felicia Lindblom    •  

jättebra skrivet :)

Svar: tack så mycket! :)
Henrietta Nylund

Mimmi    •  

Sv: taack så mycket! Ja visst gör man :)) vilken snygg blogg du har, och bra motivationstips! Speciellt det sista, väldigt sant :)

Mallak H. Al-barazi!    •  

Grymma tips, och håller fullständigt med! Att köpa nya träningskläder, lyssna på musik och testa på nytt är det viktigaste för att inte tröttna!

Svar: tack så mycket! ja så är det ju, det motiverar ju en att fortsätta att träna, eller att börja!
Henrietta Nylund

Ida och Amanda    •  

Jättenra tips!♥

Svar: tack så mycket! :)
Henrietta Nylund

Sara    •  

Ja, tyvärr så är dom ju det. Men dom är ju så jävla läckra så tycker det är värt pengarna ändå :) En till jag är sugen på, sen är jag nöjd, haha. Har köpt alla själv, ja :)

Svar: åh önskar också att jag skulle ha pengar till todiefor bikini! de är nog verkligen värda pengarna! vilken färg har du tänkt köpa som näst isåfall? :)
Henrietta Nylund

julia    •  

bra inlägg :)

Svar: tack så mycket!!
Henrietta Nylund

milina.blogg.se    •  

bra tips!

Svar: tack så mycket! :)
Henrietta Nylund

Malin    •  

Vilken bra lista du fått fram där! :D

Svar: tack så mycket! :)
Henrietta Nylund

Flisan    •  

Sv: hehe tack :)
Låter mysigt :)

Johanna    •  

Bra tips! Kram

Sigrid    •  

Hej! Nu är vinnarna ute på min blogg. Gå in och kolla om det blev just du! :) När du ändå är där får du gärna skriva vad du tycker om min nya design. Ha en trevlig lördagskväll, kram! :)

Anja    •  

Fin blogg! Kolla gärna in min och lämna en kommentar! Anjajansson.blogg.se

Ida Lindborg ♡    •  

Fantastiska tips, håller verkligen med!

Sv: hihi, den är underbar! :'D ♥

Svar: tack så jättemycket! :)Ja det kan jag förstå! avundsjuk haha :D
Henrietta Nylund

anna    •  

bra inlägg :)

Sara    •  

Tänkte jag skulle köpa den rosa med vit spets om jag ska köpa en till :)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!