några nyttigare snacks!

 
Popcorn - Det är bevisat nu att popcorn är faktiskt ganska så nyttigt, och annars också mycket nyttigare än chips och godis! För att göra det så nyttigt som det går så skippar du popcorn med en massa smör och salt. Bästa varianten är ju att själv helt och håller poppa popcornen i ganska lite fett.
 
Nötter - Nötter som inte är så saltade och inte har choklad på sig är faktiskt väldigt nyttigt i måttliga mängder! Nötter innehåller ju bra fetter, men akta så du inte äter för mycket!
 
Frysta vindruvor - Har själv inte testat detta, men har hört att det är väldigt gott! Frys ner vindruvor, så smakar det som isglass! en väldigt smidig variant som jag vet att många älskar och brukar göra!
 
Frukt - Köp lite frukter och blanda ihop en fruktsallad, riktigt gott och nyttigt! OBS! köp inte konserverad fruktsallad, eftersom att de innehåller olika tillsattsämnen osv! 
 
Dippade grönsaker - Blanda ihop samma dipp som du brukar till dina chips, eller så kan du googla olika andra nyttigare varianter av dippsåser! Skär t.ex. morötter och gurka i stänger och dippa! riktigt gott!
 
Riskakor - Vissa kanske inte tycker om naturella riskakor, men då finns det ju de me smak också! De innehåller väldigt lite kalorier! 15-40 kalorier per riskaka tror jag! riktigt gott enligt mig!
 
Sallad - Min favorit är att göra en riktigt god tonfisk sallad! Riktigt gott och nyttigt! Man kan ju göra flera olika varianter av sallader, men undvik en massa dressingar och oljor och liknande onyttigheter!
 
Torkad frukt - Torkad frukt smakar enligt mig inte som vanlig frukt men smakar faktiskt helt okej, inte min favorit men man kan ju alltid pröva sig fram! Undvik olika torkade frukter med tillsatt socker för att det ska smaka bättre!
 
Mörk choklad - För dom som gillar choklad, detta är en mycket bättre variant, men inte i för stora mängder! Ta några bitar när du känner ett sötsug så lättas det med mörk choklad!


mina - it's my time to shine!    •  

sv: tack så mycket :D

V I L M A L A ♔    •  

Åh skitbra inlägg, måste käka något av detta ikväll!! Kram på dig ❤

Anonym    •  

bra tips

Sofi    •  

Jo det är en hel del:) dock har det kostat att få alla dessa produkter man jag är nöjd med allt så:)

Svar: ja det kan jag verkligen förstå :) skulle också vara nöjd om jag skulle ha allt det där!
Henrietta Nylund

milina.blogg.se    •  

Sägs ju att popcorn tillochmed är nyttigare än frukt :) massa bra ämnen i det

Svar: Ja, det gör ju det! har inte hört så mycket om det själv men dom med mycket fett och salt är ju ite lika nyttiga men ändå!
Henrietta Nylund

sabrin    •  

Hej allihopa! kolla gärna in min bloppis där jag säljer helt nya och oanvända plagg och annat, för jättebra priser! :) www.nyaklder.blogg.se

MATILDA    •  

tack för tipsen :)

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ    •  

Fast att äta för mycket frukt och så är ju inte helt bra det heller, det innehåller ju fruktsocker. Vindruvor är riktigt "sockriga".

Svar: ja det är ju sant, men det finns ju egentligen inget som är riktigt gott man kan äta hur mycket som helst av utan att få i sig för mycket av ett visst ämne!:)
Henrietta Nylund

Rebecca    •  

Bra tips :D

Kimmey ~ Kung varje dag    •  

Älskar nötter, nomnomnom!

sv: ja, det är riktigt hemskt ibland! hahahaha

VERONICA - modeblogg    •  

Gryyymt bra tips tjejen, allt detta låter ju bara SÅ gott. Både inspireras och motiveras här, toppen ju! Bra inlägg, det gillas :) Kramkram tjejen!

Svar: Åh tack så jättemycket! ja visst gör det, blir ju själv riktigt snål! åh men så kul! motiverar mig verkligen att fortsätta blogga! tack så mycket för din fina kommentar!
Henrietta Nylund

Afrodite Edreflo    •  

åh älskar nötter, såååå gott!

Rebecka    •  

Svar:
Mascaran kosta 350 :/ Det är det enda dåliga med den.

Kram

Katta    •  

Bra inlägg :D

Johanna - Träning, Hälsa & Vardag    •  

Frysta vindruvor är supergott! Speciellt de gröna som då påminner lite om piggelin faktiskt :)

Svar: ja det har jag hört men har aldrig testat det själv! tycker inte om vindruvor sådär annars så har inte vågat testa :D
Henrietta Nylund

lucydee    •  

åh va checkt inlägg :)

anna    •  

vilka bra tips!

Johanna - A dream as a model ♥    •  

Åh vad bra tips ju :D

sv: Ja visst gör den! Åh den luktade jag faktiskt på idag när jag var i stan :D

angelica bengtsson    •  

bra tips :)

Svar: tack så mycket! :)
Henrietta Nylund

Louise    •  

mörk choklad och frukt är en stor favorit! :)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!