Mineralsmink från Everyday Minerals

Jag har fått chansen att testa på ett märke som säljer 100% djurvänligt, miljövänligt och veganskt smink i samarbete med Everyday Minerals Suomi och detta märke är då alltså Everyday Minerals. Råvarorna till produkterna är noggrannt utvalda och själva produkterna blir handgjorda i Texas. Jag har testat på en primer, mineralfoundation, highlighter, olika nyanser av blush och tre olika sminkborstar.
Jag som inte annars gillar flytande foundation är som frälst då jag testade på mineralfoundation för första gången. Då man använder denna mineralfoundation så känns det som om man inte skulle ha något alls på huden då den andas så bra genom sminket. Man får ett superfint och jämnt resultat och kan bygga upp mängden av täckbarhet man vill ha. Mineralfoundationen som jag testade är Jojoba N2.
 
Jag har aldrig förr testat på highlighter eller primer i mineralform, men dessa var riktigt bra. De är inga "wow" produkter utan de funkar så som de ska! Highlightern är riktigt fin till vardags då man vill ha det där lilla extra, men inte för mycket av det.
Dessa borstar är de bästa och mjukaste jag någonsin har stött på. Det är helt otroligt hur bra de är att arbeta med och hur sköna de känns mot huden, helt klart mina nya favoriter! Dessa hänger med mig i min sminkväska dagligen nu eftersom att jag inte gör en endaste sminkning utan dessa sedan jag fick dom!
Jag kan verkligen rekommendera dessa produkter, och priset för dessa är inte heller dåligt med tanke på hur stora förpackningar man får. Dessutom får man beställa med testers vid varje beställning gratis, så då kan man lätt hitta den rätta nyansen som man behöver. Annars så har de även en väldigt bra guide för att hitta den rätta nyansen som passar en och hur man kommer fram till vilken underton man har på sin hy.


Alice Lindström    •  

Faktiskt aldrig testat mineralsmink ^^

Amanda Jona [SPONTAN]    •  

Kul att få testa lite nytt! :)

Netti Starby    •  

Låter som väldigt bra produkter och kul att du fick testa :-D Kram

Amanda Westberg    •  

Åh, detta vill jag testa!

Tilda Barkselius    •  

Åh vad kul att du fick testa smink från det märket! Låter jättebra!

Linn Strömberg    •  

Åh vad kul att de fungerade så bra :D

MALIN    •  

Spännande med lite nytt smink :) Kram

Sara Ekman    •  

spännande :)

VERONICA - fashionblog    •  

Såå härliga bilder verkligen!! :)

Ebba    •  

så bra!

svar: ja visst är det, älskar det :) KRAM

Caroline    •  

Använder deras produkter, sååå bra! :)

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione    •  

Borstarna ser jätte fina ut :D Kul med nytt!

zaisha    •  

åhh va roligt att få testa nya skönhets produkter :)

♫♪ sandra    •  

nice!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!