Mina skönhetssynder

Let's face it. Vi alla har brister. Istället för att alltid fokusera på vad jag brukar göra så tänkte jag fokusera idag på saker som jag inte brukar göra. Ingen är perfekt och alla är lite lata ibland, så här kommer mina skönhetssynder listat i ett inlägg!
- Jag tvättar aldrig ansiktet på morgonen, utan endast på kvällen. 
 
- Jag äger för tillfället endast en nattkräm för ansiktet, borde skaffa en dagkräm också.
 
- Tyvärr så använder jag endast produkter till ansiktet och huden som man hittar i närmaste mataffär.
 
- Jag är superdålig på att återfukta min hud trots att jag har atopisk hud.
 
- Jag är dålig på att använda värmeskydd till håret trots att jag vet hur dåligt det är att vara utan.
 
- Jag har inte ägt eller använt ansiktsmask på väldigt länge.
 
- Fastän jag har haft problemhy de senaste åren så har jag aldrig kollat upp det.
 
- Jag är dålig på att använda solskydd då jag är hemma i Finland. I södern använder jag dock väldigt noga solskydd.
 
Vilka är dina skönhetssynder?
 


Prietha    •  

Efter en utekväll så sover jag med sminket, väldigt illa!

♫♪ sandra    •  

kul att läsa :)

Sanna    •  

Åh du mst börja tvätta ansiktet på mornar!!!

Svar: Jo jag vet, haha! Är lite för lat för det, men borde skärpa mig!
Henrietta Nylund

Alice Lindström    •  

Hur smart inlägg? roligt att läsa!

Svar: Men vad kul att du gillade det! :)
Henrietta Nylund

Linn Strömberg    •  

Jag är extremt dålig på att tvätta mitt ansikte, om man bortser från att tvätta bort smink.

Gabriella    •  

Jag är också jättedålig på att använda värmeskydd till håret, intressant inlägg!!

Maria S    •  

Jag är också superdålig på att använda värmeskydd till håret, dock har jag fått lära mig att man inte ska tvätta ansiktet på morgonen eftersom att man då tvättar bort de naturloga fetterna som behövs åt huden i ansiktet. Men det borde finnas någon naturlig ansiktstvätt som inte tar bort de fetterna, har inte riktigt koll på det! :)

Yvonne    •  

Jag tvättar ansiktet på kvällen endast om jag har haft smink under dagen eller om jag är i bastun...
Jag orkar inte bry mig om att skydda håret, det är ändå så kort och ska snart klippas bort :)

linah    •  

åhh!! jag är sååå dålig på att tvätta ansiktet på morgonen D:

Amanda    •  

Jag gör tyvärr också flera av dessa :(

Ebba    •  

så himla bra inlägg! de behövs fler inlägg som detta faktiskt ;)

svar: tack så mycket <3 kram

Svar:
Henrietta Nylund

Sara Ekman    •  

Kul att veta! :)

Emelie Pahlin    •  

Är också riktigt dålig på att använda värmeskydd till håret trots att jag använder plattång nästan varje dag!

Anita    •  

Fina du!!

Elsa    •  

Åh vad roligt att läsa! :)

Pauline Hurtig    •  

så fin!

Svar: Tack fina du!
Henrietta Nylund

FrökenTV, bloggen om tv och film    •  

Tvättar också bara på kvällen. Hehe

Emilia    •  

Svar: Ja verkligen, hatar magont :( Hoppas du haft en fin tisdag! Kram

Angelica    •  

Jag slarvar något alldeles otroligt med värmeskydd, har inte ägt nåt på flera år, hehe .. Plattar aldrig håret, men fönar det ofta efter dusch. Borde verkligen skärpa mig på den punkten!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!