Mina bästa hårtips #2

Nu fortsätter jag med mina bästa hårtips jag har att ge av egna erfarenheter som jag har lärt mig under de senaste två åren som frisörstuderande! HÄR hittar du mitt första inlägg!
 
 
1. Tvätta inte håret för ofta. Det förstör hårbottnens yta av fett om man tvättar för ofta. Det kan ta en stund att vänja håret med att vara ''smutsigt'', men efter ett tag kommer ditt hår må så mycket bättre! Jag tvättar med ungefär fyra dagars mellanrum. Förr tvättade jag varannan dag!
 
2. Ha inte upp håret i hästsvans/knut eller liknande för ofta för då kan hårstråen gå av! Om du lägger upp håret kan du använda dig av de skonsammare alternativen av hårsnoddar istället för de vanliga svarta banden.
 
3. Genom att schamponera två gånger hålls dit hår längre rent, tar bort alla rester av produkter effektivare och låter ämnen i produkten att sjunka in ordentligt i hårbottnen.
 
4. Gnugga aldrig handduken mot vått hår. Kläm istället försiktigt ur håret med handduken.
 
5. Lägg inte vårdande produkter i hårbottnen! Håret cirka 10 centimeter från hårbottnen kan vårda sig själv med hjälp av hårets naturliga fetter, så att använda oljor eller liknande närmast hårbottnen är onödigt.
 
6. Skölj ur balsamet med kallt vatten. Detta stänger fjällskiktet på hårstråen ännu bättre och lämnar håret glansigare och mjukare.
 


Maria Linnea    •  

Var tvungen att skriva ner dessa! Tack för tipsen! :)

Svar: Vad kul att du uppskattade dom! :)
Henrietta Nylund

corneliaeriksson.blogg.se    •  

Vilka bra tips! :)

Tilda Barkselius    •  

Hade hört flera av dessa innan men många var nya, så tack för tipsen!

Svar: Vad kul att du gillade det! :)
Henrietta Nylund

Mallan    •  

Min största tabbe är att jag ofta har det i en stram knut eller svans, sliter ju som bara den. Bra tips! =)

AMANDA    •  

Tack för tipsen! Behöver så mycket hårtips jag kan få, haha!

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione    •  

Härligt att man redan gör allt detta. Säkert därför mitt hår äntligen börjat bli riktigt långt :D Som jag sparat xD

Netti Starby    •  

Mina barns far tvingar våran dotter att använda balsam i hårbotten fast jag har sagt att man inte ska ha det. Därför har jag planer på att skriva ett liknande inlägg eftersom han smygläser min blogg. Du hade en sådan himla bra beskrivning på att inte använda vårdande produkter i hårbotten. Är det okej för dig om jag skriver nästan likadant? Kram

Svar: Ajdå, vad tråkigt! Åh tack! Ja, det går väl bra! :)
Henrietta Nylund

Sara Ekman    •  

Bra tips!

♫♪ sandra    •  

bra tips!

Hillevi    •  

Bra tips, ska verkligen tänka på det!

Caroline    •  

Vilka bra tips! Jag tvättar också håret med ungefär 4-5 dagars mellanrum och det är SÅ skönt! :)

Jennifer    •  

Superbra tips! Jag är också skyldig till att alltid ha håret uppsatt (stam knut as I am writing this hehe). Men vad kan man göra om man inte gillar att ha håret löst fladdrande kring sig? Finns det något "skonsammare" sätt att ha håret uppsatt? (Jag använder InvisiBobble)

Alice Lindström    •  

Bra inlägg!

Svar: Tack! :)
Henrietta Nylund

Sanna    •  

Riktigt bra tips!!

MALIN    •  

Jättekul med tips! Väldigt bra och användbara! Kram

Sofia    •  

Såå fint hår!

Tove Arvidsson    •  

Mycket fin uppsättning :D

Gabriella    •  

Bra tips, roligt inlägg!!

Pauline Hurtig    •  

vilka bra tips!

Svar: Tack! :)
Henrietta Nylund

Zyllah    •  

Bra tips. Det mesta har jag tidigare hört och jag kör på schampoo två gånger t.ex. Men att man ska skölja ur balsamet med kallt vatten visste jag inte, ska testat vid nästa hårdusch. <3

Svar: Vad kul att du tog åt dig av tipsen, hoppas du märker skillnaden! :)
Henrietta Nylund

Sandra Dahlström    •  

Tack för tipsen!!
Vilken fin frisyr 😍

Svar: Kul att du gillade inlägget! Tack fina du! :)
Henrietta Nylund

Susanna Maria    •  

Vilken fin frisyr :)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!