Lockar med pinnekam

 
Förra veckan vid Studios hade jag haft endast två kunder, en damklipp på en äldre dam och färgning och klippning av min kompis Emilia. På måndag då jag och Sanna inte hade några kunder så tvättade, vårdbehandlade och lockade jag hennes hår. Jag lockade håret med en pinnekam och plattång vilket var riktigt kul att testa på! Det tog sin tid att locka allt då man får ta så småa passéer, men hon blev nöjd med slutresultatet! Efter det lockade hon mitt hår!
Jag slingade Emilias hår då hon tidigare hade en balayage som hade växt ut ganska mycket. Jag slingade med vanlig slingteknik ca. 4 cm från roten och suddade ihop blonderingen så det inte skulle bli någon tydlig kant. Resultatet blev jättefint och vi båda blev väldigt nöjda! Det blev så ljust och fräscht!
 
Allt | |
Upp