Balayage/ombre

Före och efter bild på min färgkund idag. Hon ville ha balayage/ombre som inte hade en varm ton, men inte heller för kall. Vi lade en rotfärg i håret som var samma mörkhetsläge som hennes naturliga hårfärg, bara att den var i en kallare ton. Sedan blonderade jag med en balayage teknik jag lärde mig på Flow. Vi gjorde också olaplex i blonderingen.

Sedan sköljde jag ur färgen och lade i en glossing. Vi hade i 2/3 av 8,69 och 1/3 av 10,69. Efter det lade jag i andra medlet av olaplex och sedan då jag hade sköljt ur det shamponerade jag och lagade balsam. 
Efter det var vi klara och jag blev riktigt nöjd med resultatet, och det blev kunden också! 

Jag var ganska rädd över vilken färg sin skulle komma upp efter blonderingen eftersom att hon hade senast shockblått hår före hon lagade på en brun toning. Det blev bara några nyanser av grönt efter blonderingen och det mesta for bort i glossingen. Jag var också rädd över att det skulle bli fläckigt/ojämt så jag var noga med övergången under blonderingen.
Allt | |
Upp