Tisdag och onsdag

Igår färgade jag Ninnis fransar och ögonbryn medan Maria kollade på och gav mig tips på hur man kan göra det snabbast och effektivast och vilka tekniker man ska använda och hur man ska hålla penseln för att täcka alla hår i färgen. Det var väldigt lärorikt och resultatet blev bra! 

Efter det kom min kund för dagen, en herrklipp. Glömde att ta före och efter bilder men jag rakade med 8mm på sidorna ända vägen upp till "hästsko" området. Ovanpå hade han ganska långt hår och klippte väl nästan 4cm sist och slutligen av håret. Detta var den enklaste herrklippningen jag har gjort hittils då man inte behöver klippa ihop sidorna som jag har gjort på mina tidigare herrklipp. Det var också lätt då han hade formen på klart från förr så det var bara att fortsätta på samma sätt! 

Både jag och kunden blev nöjda och jag gav honom tips på hur han kan styla håret för att få det att hållas bättre, genom att använda vax som vanligt och avsluta med ett hårspray för att få håret att hållas hela dagen. Jag berättade också att han kan föna sitt hår för att få ner sin starka virvel som han hade i bakhuvudet.
Min sista permanentrullning jag gjorde. Ett försök till tegelstensrullning. Det gick ganska bra ovanpå men kom inte ihåg hur man gör sidorna fastän jag kollade på olika bilder så förstod inte jag. Håret skulle ha kunnat vara lite blötare så inte det skulle sticka ut småhår här och där. 
Allt | |
Upp