Första herrklipp i salongen

Före
Efter
Idag kom William och klippte sig så då hade jag min första klippning i salongen. Jag gjorde som Ani hade visat mig tidigare på två kunder, alltså en helt ny teknik. Man börjar med att raka sidorna, sedan tvättar man håret och klipper övre delen av håret så att man börjar bakifrån istället för framifrån, sedan rakar man sidorna igen och putsar frisyren. 
 
Idag kom det in en som bokade tid för klipp och då fick jag ta henne, så imorgon ska jag klippa min första ''riktiga'' kund! Det var bra att jag fick öva på någon jag kände först för att jag märkte att jag var lite borttappad var alla saker var då jag skulle börja och vilka shampon jag skulle använda osv.
 
Resten av dagen städade jag produkthyllorna, diskade i kafferummet och lite annat liknande!
Allt, Salongen | |
Upp