En annorlunda klippning

Idag klippte jag min jobbkompis. Jag har aldrig förr känt på så tjockt och strävt hår förr! Var nästan exakt som på dockorna i skolan, och påminde också om hästman! 

Hilda som jobbar på Flow är kompis med Lyydia som jag klippte, så hon berättade hur man får det bäst gjort. Först tvättade jag, sedan lade jag i produkter och fönade. Då det var torrt plattade jag hela håret i småa passéer så att håret skulle bli så platt som möjligt inför klippningen. 
Sedan klippte jag som vanligt och tunnade även ur hennes hår då det var så mycket hår och tungt. 

Kunden blev nöjd och jag också! 
Igår såg jag mest på när alla jobbade och städade lite osv. Ingen märkvärdigare dag. På kvällen for jag till Övis och berättade lite om kombi med studiehandledaren.


Allt, Salongen | |
Upp