Färg yrkesprov 14.2

I tisdags passligt till vändagen hade jag mitt yrkesprov i färg på min kompis Juulia. Vi skulle slinga rotslingor till henne och lägga på en glossing. Vi är på väg mot ett blondare och kallare hår sakta men säkert med hjälp av slingor och varje gång blir det bara bättre och bättre! Hon har haft orange/rött hår och brunt, svart och i princip alla färger man kan ha, så det är inte lätt att få detta hår så kallt som man vill i längderna.
 
 
 
 
FÖRE.
 
 
 
EFTER SLINGNING
 
 
 
 
 
 
EFTER
 
 
 
Jag blonderande rotslingor med 4% och då jag var halvvägs igenom använde jag både 4 och 6% och till slut endast 6%. Jag försökte vara så noggrann som möjligt och ta så tunna passeer som möjligt. Då jag hade tvättat ur blonderingen så handdukstorkade jag håret och lade i en Illumina glossing med 10/69 och lite 9/60 med 1,9% och wellas färgbalsam. Jag lät det vara i ca 10 minuter. Sedan toppade jag håret lite före jag torkade det torrt och sedan stylade det med lite lösa lockar. Alla blev riktigt nöjda!
Allt | |
Upp