En kortare tisdag

Har precis kommit hem från läkaren och butiken då jag var och handlade med mamma.
Så nu har jag en del prover jag ska göra för att utreda b.la. att jag är så trött hela tiden, så får se när det blir av!
 
Så idag har jag bara varit på en lektion eftersom att jag inte fick vara med på den första och sedan var jag på engelskan och efter det hade jag håltimme och jag råkade sova lite för länge så missade sista timmen men det var inte så stor skillnad eftersom att jag skulle ändå haft läkartid under den lektionen!
 
Smakade även på en ny pepparkaka glass som kommit hit till Finland och den var riktigt god! Helt som att äta pepparkaksdeg! 
 
Lackade även naglarna med mitt Isadora nagellack jag inte hunnit använda tidigare och jag gillade verkligen fägren! Den var inte exakt som jag trodde den skulle vara men gillar den starkt ändå!


Emelie    •  

Jag vill smaka den glassen! :)
- tack så mycket, betyder mycket ;)

Matilda - Skönhetsblogg    •  

Måste nog testa den glassen!

Sara Ekman    •  

Lät som god glass :D

Matilda Wikblom    •  

OMG THAT ICECREAM, var hittade du den? :D

Svar: Jag köpte den på prisma men tycker jag har sett den lite överallt i "större" butiker :)
Henrietta Nylund

Viktoria Eriksson    •  

fin du är och snygga naglar :)

Anonym    •  

Så fin färg på lacket!

Emma    •  

Tack så mycket!
den glassen lät god, hoppas den kommer till sverige :p

Emma & Julia    •  

Jag har också utretts för varför jag är så trött! De kunde inte komma fram till något... om dina läkare inte hittar något heller kan jag komma med lite tips som hjälpte min trötthet:
-få i sig järn! sååå himla viktigt! Det motverkar trötthet, jag rekommenderar blutsaft som innehåller järn, men även alla andra vitaminer och mineraler du behöver få i dig. Efter 2 veckor märker du en himla stor skillnad på tröttheten.
- kalk gör att kroppen blir basisk, dvs om den är sur är den i obalans. Om kroppen är i obalans är det mycket som känns fel, bland annat trötthet.
- Om du som jag är stressad och oroar dig mycket så kan det bero på just stress och ångest. Symptom på det kan vara att kroppen försvarar sig genom att bli trött, men även snurrig osv och kräver vila! Då gäller det att andas o ta det lugnt när man känner att man stressar upp sig...

Hoppas det blir bättre snart, Kram!

Svar: Tack så mycket för tipset! Ska verkligen testa några av dom :)
Henrietta Nylund

Karin Lygnersjö    •  

Hoppas du får svar på proverna snabbt och att de hittar vad det är så att det går att göra nått åt det :)

izabellesss - skönhet, hälsa och dans    •  

Åh sandwish :)

Elin    •  

Vad gott med glass!

Några roliga planer inför imorgon?

Charlotta Hägg    •  

Sv: Tack:) Och ja, det är klart att du får! Jag är bara glad att du gillade den :) KRAM!

Siri |Diabitfit|    •  

Snyggt! :)

MALIN    •  

Fin du är! Och vilken läcker höst-färg på naglarna :)

carolines    •  

Den där halsduken såg väldigt mysig ut! :)

SV: Åh tack snälla! =)

Emmy    •  

Åh Sandwich pepparkaka, good stuff det! :):)

My Fredblad    •  

Har aldrig smakat den glassen! Vilken tycker du är godast, den eller den vanliga?

Svar: Gillar mest den vanliga! Dock finns den inte i Finland :(
Henrietta Nylund

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥    •  

Den vill jag prova. :D

VERONICA - fashion blog    •  

Aldrig hört talas om den glassen måste prova!
Gud så fint nagellack och gud så fin du är!! :) Ha en underbar start på dagen, och en grym onsdag! Kram!

Caroline    •  

Den där glassen såg himla god ut!

Emelie    •  

Men oj vad god den glassen lät. Älskar pepparkaka :)

Tess    •  

Eller hur! Tusen tack för kommentaren fina du! :) Kram

Hanna    •  

Åh men hoppas du känner dig bättre snart! De är super tråkigt att vara sjuk ju :(

Emmelie    •  

Men å, undrar om vi har den glassen i Sverige! Måste testa i så fall, älskar ju pepparkaka :-D

Svar: Eftersom att det är flera från Sverige som kommenterat att den är god så måste den väl finnas där! :)
Henrietta Nylund

Julia    •  

den där glassen är så god :)

Madeliene    •  

- söt! :)

Catrine    •  

åh måste smaka glassen, verkar jättegod ju :D










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!