Några saker jag stör mig på

 
När någon smaskar och är klottig när de äter - Tycker det är så ofräscht! Speciellt när en vuxen (eller ungdom) människa sitter med massa mat överallt klottat t.ex. runt munnen, kläderna eller över hela bordet! Jag förstår inte hur man inte kan känna av att något faller någonstans eller att man inte känner av att man har glass runt hela ansiktet... Och smaskande i överlag är äckligt och ofräscht när man liksom ser maten de tuggar!
 
Folk som biter på naglarna - Detta är ju en väldigt vanlig ovana, men det är såååå äckligt och ofräscht! Visste ni att om man biter på naglarna är det lika smutsigt som att slicka en WC bytta eftersom att det finns så mycket skit och bakterier samlade under naglarna? Tror inte man behöver säga så mycket mera varför det är äckligt!
 
När någon säger ''tack för maten'' och någon annan säger ''var så god!'' - I detta fall syftar jag på om det är JAG som har lagat maten hemma (som jag alltid i vanliga fall gör) och så har vi gäster eller min mormor eller vem som helst på besök och den personen vet inte att det är jag som lagade maten, och så säger den ''tack för maten'' så där allmänt och så svarar någon annan ''var så god''. Det är ju en ganska liten sak, men det stör mig så mycket när någon tar credit för sakerna jag har gjort helt själv! 
 
Folk som snarkar högt - Så. störande. Om man ska sova brevid en person som snarkar otroligt högt så är det riktigt jobbigt! Kan ibland vara svårt att sova på samma våning som vissa som snarkar så högt! Har varit med om detta många gånger när jag behöver min sömn som mest och man blir helt galen när man inte får sova!
 
När någon stör mig när jag skriver - Jag brukar oftast vilja vara ensam när jag skriver något, bloggar eller svarar på kommentarer eftersom om någon försöker prata med mig när jag gör något av dessa saker tappar jag bort mig helt totalt och glömmer allt jag höll på att skriva eller hade i tankarna som jag skulle skriva ner, sjukt frustrerande! Något annat som är jobbigt är känslan av att någon ser på när jag skriver något av dessa!
 
När folk måste vara i centrum - När folk kräver så mycket uppmärksamhet som möjligt och måste alltid vara i centrum är så jobbigt (och det tror jag de flesta också tycker)! När folk inte kan sluta tala om bara sig själva och ingenting annat tröttnar man ganska snabbt på den personen! Också när folk börjar ljuga om allt var de har/ vad de ska få är riktigt löjligt och störande!
 


Ebba    •  

Svar: åh tack :) hatar folk som ska ha för mycket uppmärksamhet, som om man inte duger som man är!

Miranda    •  

Haha, håller med i typ allt :D
svar: Haha, jo nå om du verkligen vill bli frisör och vill lära dej så går det nog bra. Man har inte så mycket läxor och sånt, men jag tycker inte riktigt att man lär sej allt man vill lära sej i skolan, så man måste träna ganska mycket själv hemma som att öva att klippa på folk osv, men de bestämmer du ju själv hur snabbt du vill lära dej :D Å om du sen int trivs så kan man ju alltid hoppa av. Och ALLA säger att skolan alltid är värst, det blir roligt först sen när man får börja jobba påriktigt :)

Felicia    •  

Haha, stör mig en del på dom sakerna med jag!

SV: tack, jättefinkommentar, blev glad!
puss

Matilda    •  

Gud vad fin blogg!
Kika gärna in på min blogg också och ställ gärna någon fråga i min frågestund som jag nyss startade :)
Kram!

Nathalie Tegelstam    •  

Så bra saker, kan göra mig så arg mig med :O kramkram

☆Z I N J A☆    •  

jag hatar också när folk snarkar haha

Ida - foto & häst    •  

Åh trean är så jag, eller ja när de gäller creed för saker som man själv har gjort, om någon annan får all creed eller något, man bara "Ursäkta mig men det var faktiskt jag som gjorde/lagade/fixade detta" haha lol ;)
sv; tack så himla mycket ❤

Åsa    •  

Åh hatar också när folk smaskar..

Celine    •  

Den sista håller jag verkligen med om!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!