Mitt vardagssmink

Detta är sminket som jag använder vardagligen och ibland använder jag lite mindre. Jag använder också en ögonfransböjare till mina korta ögonfransar och en ögonbrynspenna från H&M.
 
Concealer - Har fått denna concealern från Williams mamma och pappa och vet inte var man kan skaffa den men den är sjukt bra och täckande! Jag använder den orangea under ögonen och den mörkbruna till små porer och andra röda områden i ansiktet. Ibland använder jag även den lila till ögonskuggsprimer.
 
Puder - Från Rimmel. Tycker detta är riktigt bra och det är ett transparent löst puder som matchar egna hudtonen. Täcker väldigt bra mitt ansikte! Jag lägger det i hela ansiktet och mest på näsan.
 
Solpuder - Jag använder detta solpuder från Lumene och det är det bästa jag har testat! Jag är riktigt nöjd med det och det har hållit väligt länge! Den ger en perfekt brun ton till huden och ser supersnygg ut! Jag använder den under kindbenen och ibland ett tunnt lager i mesta delen av ansiktet för ett fint skimmer.
 
Mascara - Mascara från Isadora. Denna mascaran är den enda bra jag har testat hittils och gör fransarna riktigt fina! Den är inte så dyr heller så det är ju ett plus! Rekommenderar verkligen denna mascara till dom som inte vill satsa på en 300-400 kronors mascara.
 
Mina borstar - Dom har jag också fått från Williams mamma och pappa och de är superbra! Puderborsten är perfekt och mjuk och en riktigt bra storlek! Pudret och solpudret ser mycket bättre ut med den här borsten än de andra borstarna jag har haft tidigare.
Den smala borsten använder jag för att applicera concealern och den är också väldigt bra! Helt som en vanlig concealer borste :)
 


Anonym    •  

Kul inlägg!

jennifer    •  

sv: skoja inte! :D

☆Z I N J A☆    •  

vad bra smink!

vanja    •  

sv: ja älskar det :D

Johanna - A dream as a model ♥    •  

kul att få se och läsa :D

milina.blogg.se    •  

Jag använder bara mascara x)

Amanda    •  

Sv: Tack! Jag har lagt till dig nu. Du kan ju lämna en kommentar hos mig när du lagt till mig:)

Sara Ekman    •  

Nice :)

♫♪ sandra    •  

nice!

KassandraPalma    •  

har använt den mascaran någon gång, väldigt bra :)

Catrine    •  

vilka bra borstar du har:D

Rebecca    •  

Roligt att läsa :)

Pauline    •  

bra inlägg

jos    •  

härligt!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!