Get to know me

Märkeskläder eller second hand?
Märkeskläder! Inget fel på second hand, men brukar aldrig hitta något på loppis.
 
Mac eller PC? 
PC är eklast att använda, men Mac är snyggast!
 

Hur många timmar sover du per natt?
Det verierar verkligen mycket, allt från 7 timmar till 12!

Vilket lands matkultur tycker du bäst om? 
Italien! Pizza, pasta, glass osv.
Jag har aldrig varit dit men vill såå gärna åka på en matresa dit!

Vilket intryck gör du på andra? 
Jag är ganska blyg i början men kan bli rätt så galen när man lär sig känna mig!

Det här vill jag bli när jag blir stor 
Toppbloggare och kändisfrisör!

Det här får mig att bli alldeles vansinnig: 
När någon ljuger och när någon har sjukt dumma åsikter som är rasistiska/allmänt kränkande.

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig? 
Jag har egentligen riktigt platinablondt hår, jag har grym tandläkarskräck och gick inte på typ 7 år till tandläkaren, vi har ganska många djur hemma hos oss. Vi har 1 hund, 3 katter och 4 (snart 5) hästar!

Vilken egenskap vill du helst se hos andra? 
Ärliga och pratsamma!

Hade du något smeknamn när du gick i skolan? 
Jag har alltid blivit kallad för Etta!

Hur var du som barn? 
Väldigt högljudd och galen haha!

Varför bloggar du? 
Eftersom att jag nästan alltid har gjort det och jag älskar det!
Det känns som om man har bästa vänner utspridda överallt som sprider kärlek till varandra!

Vilket är viktigast hos din partner? 
Ärlighet

Hur ofta lagar du mat hemma? 
Varenda dag!

Hur svarar du i telefonen? 
"Hej" borde kanske börja säga mitt namn eller något, men det har blivit till en vana!

Hur ser folk dig? 
Jag vet inte riktigt, måste väl fråga mina vänner, haha! Nej men kanske som en ganska glad person :)

Värsta känslan? 
Att känna sig otillräcklig.

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig? 
Sovmorgon, ut och äta något gott och sedan en ordentlig myskväll!

Vart går din drömresa? 
Att resa runt överallt i USA!

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig? 
Lycklig! Men helst båda ju ;)

Vad är lycka? 
Att få veta kvällen före att man har sovmorgon eller att dagen är inställd.

Har du någon fobi? 
Ja, helt sjukt många! Värst är nog ändå fobin för tandläkare och matrester.



Fairylandsurprises    •  

Tack för trevligt inlägg

Frida    •  

Kul att läsa :)

Julia    •  

så rolig lista :)!

Rolig lista :)

ebba    •  

så kul frågor!
svar. tack så mycket :) kram

A M    •  

Kul inlägg, superfina bilder också! :D

Danielas Dagbok    •  

när ja va i italien tyckte jag varken deras pasta eller pizza va mindblowing :D glassen va däremot supergod!

Svar: Vaaa, har alltid föreställt mig att det ska vara gudomligt! Italiensk glass är ju bäst! :D
Henrietta Nylund

MALIN    •  

Jätterolig lista! Kul att lära känna dig bättre dessutom :) Kram

Beatrice Jakobsson - Fotograf    •  

Håller med dig att PC är lättare med Mac är snyggare! :)

Tilda Barkselius    •  

Kul att läsa :)

Elin    •  

Vad fint!

Linda Ph    •  

Då är vi två om fobin! Får sådan galen ångest över att ens boka tid eller gå till tandläkaren. Men det med matrester har jag aldrig hört? Du måste se matrester varje dag i skolan/cafét/restauraungen osv? :/

Svar: Det är mest just sånt man lägger i burkar och sparar i kylskåpet, något av det värsta jag vet! Lukten, utseendet, smaken, allt med det är äckligt!
Henrietta Nylund

Céline    •  

härligt inlägg!!

Linn Strömberg    •  

Jättekul att läsa <3

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione    •  

Jag brukar hata såna här listor men jag älskade att läsa detta :D

Netti Starby    •  

Kul läsning och jättefin bild! Kram

Liborius    •  

Rolig lista:D

Eleonora Adriana ♥    •  

Kul lista :)

♫♪ sandra    •  

kul att läsa :)

Victoria    •  

Roligt inlägg :)

Pauline Hurtig    •  

roliga frågor och kul att läsa dina svar!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!