Något helt nytt för mig

Jag har länge vetat om att det finns ögonkrämer men har alltid trott att dom är gjorda för lite äldre människor som börjar få rynkor/redan har rynkor. I skolan under vår första make-up teori timme så sa vår lärare att man borde använda ögonkräm enda sedan den dagen man började med mascara, och jag som använt mascara sedan slutet av lågstadiet har ju inte vetat detta! Så jag köpte väldigt snabbt en ögonkräm, eller ja, rättare sagt en ögongel!
 
Har testat denna nu några dagar och märker faktiskt genast efter appliceringen hur mina mörka ringar blir aningen mindre! Denna kyler lite härligt och återfuktar verkligen! Har inte märkt några alls nackdelar med denna ännu så hoppas den är lika bra i fortsättningen som den är nu! :)
 
Äger du någon slags ögonkräm? 


Marlene S.R    •  

åh jag borde också pröva ögonkräm!:)

Dixi Wonderland    •  

Många använder dagskräm/nattkräm på ögonen men det ska man absolut inte göra då dom inte är anpassade för ögonens tunna hy :) Jag använder en från Dermalogica men kommer snart övergå till ekologisk hudvård :)

sandra    •  

tack för tipset, har en ögonkräm men den gör typ ingen skillnad för mig, ska kolla in denna!

LINNEA    •  

Hejsan finis! Hoppas allt är bra med dig. Tänkte bara meddela att jag bytt portal och numera har en helt ny blogg. Ha en fortsatt bra kväll kramar

N    •  

Spännande att testa något nytt :)

linah    •  

va nice!

Cassandra Haraldsson    •  

Oj, det hade jag ingen aning om! Kanske får köpa en sådan då :p

Http://nouw.com/carroat    •  

Tack för tipset! :)

Julia    •  

Ja eftersom huden kring ögonen är 7ggr tunnare än i övriga ansiktet behövs det en skild creme, har jag nu fått lära mig på hudvården vi har på estenomutbildningen! :)

Jessy    •  

Aldrig använt eller testat ögonkräm, nej! Kanske dags då haha!

Netti Starby    •  

Det var intressant att få veta men det känns ändå tidigt att börja med ögonkräm redan i tonåren? Kram

Linn Strömberg    •  

Måste skaffa mig en ögonkräm!

corneliaeriksson.blogg.se    •  

Vilket bra tips!

Sandra    •  

Jag har en enkel från Lumene som innehåller antioxidanter. Läste nångång att man under 30 år helst ska använda ganska lätt ögonkräm, just helst med antioxidanter, för att inte använda FÖR STARKT för tidigt :D

Amanda Engberg    •  

Äger ingen ögonkräm :)

Nathalie Tegelstam    •  

åh vilket bra tips :) Tack tjejen! kram

Sanna | Beauty & Bride    •  

Jag har en ögonkräm från Cicamed som jag använder lite från och till. Gillar den massor :)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!