Svar på tal

FRÅGA: När brukade du skolka, varför och hur slutade du? Har just börja skolka väldit mycket nu i andra stadiet å vet att int man borda men...
(formulerade om några ord i frågan så man ska förstå bättre!) 
 
SVAR: Jag hadde nog skolkat ända sedan femman tror jag och det blev likom som en vana för mig egentligen. Var faktiskt ofta sjuk också men skolkade nog en hel del mellan femman och nian. 
 
Orsaken varför jag slutade är otroligt självklar för mig, och det är att JAG valde min skola/linje JAG ville gå på i andra stadiet. Det är alltså MITT ansvar att jag går där och får utblidningen. Lika bra skulle jag ha kunnat skippa gymnasiet och yrkes om jag ändå inte var intresserad, eller ta mellanår?
 
Jag tror att min skolkning blev som en ond cirkel som precis allt annat dåligt i livet kan bli. 
När man en gång börjar är det svårt att sluta, det gäller allt bestämma sig för att man verkligen vill ta tag i skolan och sedan sluta. 
 
Jag kan nu se stor skillnad på mina frånvaron, och kan faktiskt säga att jag är lite stolt. Jag hade omkring 250-300 frånvaro timmar i nian och nu hittils detta år med bara två perioder kvar har jag 9 frånvaro timmar!
 
Hoppas du slipper ut ur dina vanor och tar tag i skolan, det är bäst att man gör det!
 
 


Sara Ekman    •  

bra att du tog tag i det :)

Amanda♥    •  

Bra skrivet!

FrökenTV, bloggen om tv och film    •  

svårt att komma ur, tyvärr men det går :) bra att du lyckats.

Liborius    •  

sv. åh vad härligt att ni haft bra väder:D

Siri |Diabitfit|    •  

Bra! Tycker verkligen du kan vara stolt över det :)

Linnéa Pyrrö    •  

Grym förändring med frånvaron/skolkningen :) Keep it up , kram

malin    •  

vad bra att du slutade upp med det :)

Prietha    •  

Duktigt att komma ur den onda cirkeln!

Anonym    •  

Så duktigt :)

Anonym    •  

Så duktigt att komma ut ur dåliga vanor!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!