Vilken är bättre?

Idag tänkte jag jämföra dessa två concealers från MAC! 
Select cover-up har jag använt sedan jag kom hem från London i våras, och nu nyligen har jag börjat använda Pro longwear concealern som jag köpte i slutet av juni. Jag tänkte lista några punkter som jämför dessa två och sedan avgöra vilken jag skulle rekommendera!

- Pro longwear är mera täckande.
- Glasflaskan kan spricka om man tappar den i golvet, plastförpackningen är därför lite smartare.
- Det krävs mindre produkt av pro longwear för ett täckande resultat än med select cover-up.
- Select cover-up har en mera krämig konsistens.
- Svårt att få endast lite produkt ur pro longwear flaskan då det är en pump.
- Pro longwear "torkar" snabbare så man måste jobba ganska fort. 

Båda två har samma pris har jag för mig och jag gillar verkligen båda! Det är lite upp till var och en hurudan concealer man söker efter. Just nu så skulle jag rekommendera Pro longwear concealern, men jag har inte använt den lika länge som Select cover-up så är inte helt säker vilken jag gillar mera än. 

Har du testat någon av dessa? 
 


S A N N A♥    •  

Pro longwear är den bästa!

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥    •  

Jag har inte testat någon av dem :)

Alice    •  

Bra inlägg! funderar på att köpa pro nog wear!

Carro    •  

Jag har inte testat någon, men kul att läsa om dem :)

Nina    •  

Den till vänster skaffade jag nyss, ska bli spännande att pröva! Älskar själv deras prep + prime och studio fix powder + foundation :)

Linn Strömberg    •  

Har aldrig testat någon av dem, men har hört att många gillar pro longwear

Sanna    •  

Vill ha! :D

ebba    •  

tack för tipsen! jag ska till london om en månad!
svar: ja det ska verkligen bli superkul :D kramis

Julia    •  

har inte testat nåt från mac faktiskt men är sugen på att göra det :)

Matilda    •  

Bra tips! Har dock aldrig testat dessa, men kanske får ta och göra det :)

Amanda Engberg    •  

Vilka bra! :)

N    •  

Har inte testat någon av dom!

Emelie Pahlin    •  

Riktigt bra inlägg, kul att läsa! Jag har pro longwear och jag älskar den! :D

Hanna Sahlqvist    •  

Toppen inlägg!! :)
Kram Hanna

Rebecca Persson    •  

Jag har aldrig ens testat mac produkter då de testar sitt smink på djur..men har hört att pro longwear concealern är bra










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!