Beauty frågor

1. Läppstift, läppenna eller läppglans? - Läppglans! Men det får inte vara för kladdigt.

2. Gillar du att ha lösögonfransar på dig? - Jag använde det lite nu som då förr, men nu har det inte alls blivit av! Gillar att ha naturliga lösögonfransar för då ser fransarna likadana ut och hålls böjda! :)

3. Hur brukar du sminka dig på vardagen? - Just nu under sommaren har jag bara sminkat mig till jobbet, men jag använder inte så mycket speciellt! Kan göra ett inlägg om mitt vardagssmink om någon är intresserad? :)

4. Kan du gå osminkad? - Jo! Det kan vara det skönaste som finns ibland.

5. Favoritmascara? - Better Than Sex från Too Faced toppar listan och annars är det Mega Volume Collagene 24h från Loréal.

6. Favoritfärg på läpparna? - Någon nude eller rosaaktig färg.

 

7. Favoritfärg på ögonskugga? - Gillar mest att ha någon ljus/nude och skimrig ögonskugga.

8. Hur många gånger tvättar du ditt ansikte dagligen? - 1 bara faktiskt, på kvällen. Borde tvätta på morgonen också!

9. Använder du mineralsmink? - Nej. Men använde förr mineralpuder.

10. Ett sminkmärke du inte tycker om? - Finns inget märke jag direkt kommer på. Men har börjat ha stort intresse för mera high-end produkter så försöker att inte köpa sånt som finns i varenda mataffär!

11. När började du sminka dig? - Kanske då jag gick i femman eller något liknande!

12. Vilken är din favoritfoundation? - Jag använder inte foundation! Använder bara concealer.

Too Faced mascara, Clarins läppglans, The balm highlighter & Lumene ögonbrynsvax.
 På bilderna ser ni några av mina skönhetsfavoriter i sminkväskan just nu!
 
Denna lista hittade jag på den här bloggen!


Prietha    •  

Så kul att läsa!

Ebba    •  

Så roligt inlägg!
Svar: förstår dig, inte mycket sol det varit denna sommaren! Har min sista lov-dag idag tyvärr :/ kram

milina.blogg.se    •  

Kul lista!

sandra    •  

kul att läsa :)

Elin    •  

Vilket intressant inlägg! Jätteroligt att läsa:)

N    •  

Kul inlägg :D

Linn Strömberg    •  

Roliga frågor :D

jonna    •  

tack för lite tips :)

Amanda Engberg    •  

Det var roligt att läsa! :)

Jennifer    •  

Känner mig nästan creepy nu men vi har tydligen exakt samma favoriter! Eller mascaran har jag inte provat, men fullkomligt älskar highlightern, brow gelen och clarins läppglans! :)

Linnéa Pyrrö    •  

Sv; den är värd varenda krona!

Prietha    •  

Vilken concealer amvänder du? :)

S A N N A♥    •  

Skulle gärna vilja läsa ett inlägg om vilket smink du använder på vardagen:D

corneliaeriksson.blogg.se    •  

Intressant läsning :)

Matilda Wikblom    •  

kul med lite sminktips :)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!