Ändringar i schemat

Blev en lite kortare dag idag i skolan eftersom att mitt schema tydligen har ändrats nu då jag har valt att inte skriva matematik i studenten, utan byter ut det till ett annat ämne! Och det ämnet lutar just nu mot hälsokunskap :)
Så nu kommer jag ha lite håltimmar här och där varje dag, vilket är skönt! 
Är trots det inte riktigt nöjd med vilka kurser jag tar osv. Är just nu väldigt bekväm med min nuvarande matematiklärare så vet inte riktigt hur jag kommer klara det med någon annan lärare, men det ordnar nog sig på nått vis!
 
Blev sugen på äppelpaj för nån timme sedan så då bestämde jag mig för att baka en! Jag ändrade lite på mitt vanliga recept jag brukar göra och det blev sjukt gott! 
 
Men nu måste jag börja packa väskan inför imorgon! Så det blir skola först och gym senare, så det blir spännande efter en sån lång paus! :)


Mikaelas tårtor och bakverk    •  

Kan tänka mig att vissa smakar äckligt. Men just den flytande här (den till vänster) har en smak av persika och dricks kall. Ska tydligen smaka precis som is-te. Bara läst att den ska vara god så förhoppningsvis är den det också.

Cornelia    •  

sv: Ja väldigt skönt med korta dagar! :D


Åh så gott med äppelpaj :C

Ida Lindborg ♡    •  

muuums!

Sv: åh härligt! jaa verkligen, high five på att vi har likadana ;)

Life of Johanna    •  

Gott med äppelpaj

SARA EMILIA    •  

Kul med lite håltimmar här och där :) Men har funderat ett tag på: Hur finkar det riktigt när man ska skriva studenten? Får man helt och hållet välja vilka ämnen man skriver eller är vissa obligatoriska? Är inte alls insatt i sådant här så det kan låta som en totalt dum fråga i dina öron men hoppas i alla fall att du förstår hur jag menar :)

Svar: Ingen dum fråga alls :)! Det är faktiskt många som undrar om det där fastän de själv går i den utbildningen :) man måste ha 4 ämnen man skriver i studenten då man går i yrkes kombi. Modersmål är obligatoriskt och det kan man inte byta ut mot något. Sedan då får du byta ut finska, engelska och matematik om du känner för det! Men då betyder det att du måste läsa något annat ämne efter skolan på din fritid, som i mitt fall det blir hälsokunskap :) hoppas du förstod fastän det blev rätt så långt! Bara att fråga om du har vidare frågor :)!
Henrietta Nylund

NICOLE    •  

Hälsokunskap lät väldigt intressant! =)
Vad fint hår du har :)

Sofia    •  

Gud vad gott med äppel paj!

wilma karlsson    •  

Åh vad gott med äppelpaj! Fin blogg!

Esmeralda    •  

sv: tack så mycket! du är också fin :D

ullie    •  

åhh men e så gott när man väl gjort en ':D

tycker du u vi har fint soffbord? Åh ja som e så trött på edet vill ha nytt :)

sv; ja men gör det! =) så kul!

Moa    •  

Hej hej! Pajen ser sååå god ut!! Antar att den smakade lika bra som den ser ut? :)
Jag är helt ny här i bloggvärlden och skulle bli jättetacksam om du ville kika in hos mig. Kommer skriva om mode, foto, musik, hälsa & träning och allt mellan himmel och jord! Tack! Kram!

Hannah    •  

Ser riktigt gott ut!
Svar: Tack så mycket♥

ebba    •  

riktigt snygg tröja!
svar: mina favoriter faktiskt :)

Liborius    •  

åh så gott:D

Maria Karlsson    •  

Den där pajen ser riktigt god ut! :)

♫♪ sandra    •  

åh så gott!

Jonna    •  

Det är så himla skönt att få sluta tidigare!

Pauline    •  

å så gott att baka!

Alice    •  

Åhh vad gott med äppelpaj!!!

VERONICA - fashion blog    •  

Gud så fin du är! Och gott med paj! :) Ha en fin tisdag tjejen, kraamar!

Robex Lundgren    •  

fin telefon va är de för något 4,5, 6?

Svar: Det är en 4s :)!
Henrietta Nylund

Sofia    •  

Tack så mycket :D

Prietha    •  

Smulpaj är sååå gott!

Ebba    •  

Men mums! Man gör äppelpaj alldeles för sällan!

Erika    •  

Så gott med äpplepaj :)

Emelie    •  

hälsokunskap låter intressant :) jag skulle också välja det om jag kunde! :)

My Fredblad    •  

Men gud vad gott med äppelpaj! Shit vad sugen jag blev på det, haha

Sara    •  

Mums med äppelpaj :)

Johanna ♡    •  

Åh så gott med äppelpaj, mums!

Jennifer    •  

sv:Haha ja det går ju inte att låt bli!
Hoppas din onsdag varit bra :)

ami    •  

Kan du både finska och svenska? :p

Svar: Ja, är ju helt finlandssvensk som bor i Finland :)
Henrietta Nylund

fashion    •  

Gott! :D

Emelie    •  

Mums med äppelpaj ♥♥

Charlotta Hägg    •  

Sv: Tack så jättemycket, glad jag blir:)

och den där pajen såg inte helt fel ut!! MUMS :D

Viktoria Eriksson    •  

fin du är! :)

elin    •  

Härlig blogg! Har frågestund på min blogg nu, kika gärna in och ställ en fråga! Eller varför inte lämna en kommentar och ge tips på vad du tycker att en bra blogg ska innehålla? Tack:)










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!