Finland sade ja till samkönade äktenskap!

Påväg hem från gymmet idag talade jag och William om hur sjukt det är att man inte får gifta sig i Finland (eller i alla länder för den delen) och sedan när jag kom hem och kollade facebook såg jag att alla hade delat artiklar om detta.
 
Man får ÄNTLIGEN gifta sig i Finland fastän man är av samma kön! Trodde nog denna dagen inte skulle komma på länge och nu tog nog Finland ett stort steg framåt när de sade JA!
 
Tycker detta är så viktigt eftersom att alla är ju människor och alla ska få gifta sig och visa sin kärlek oavsett vad.
 
Åh vad glad jag är! Vet knappt vad jag ska säga!


Rebecca    •  

sv: jaså, lyllo dig! as cool ju :) tror jag ska köpa någon av dem i början av januari eller så ^^

Sara    •  

Äntligen ! Tycker det är otroligt skrämmande att man inte får gifta sig bara för att man har samma kön ! Så mer sånt :)

milina.blogg.se    •  

så jävla underbart!

Kimmey ~ Kung varje dag    •  

Läste också detta, så bra gjort av Finland! All kärlek är fin kärlek!

sofft.blogg.se    •  

Så awesome!!

sv: Ja verkligen! :D Tror det är en äkta michael kors :o

Erika    •  

Åh vad härligt :)

Amanda Jona [SPONTAN]    •  

Åh vad underbart!

Isabell    •  

Hoppas du får en trevlig fredags kväll! :)
Kram

daniela    •  

jag blev också väldigt glad när jag hörde det tills de i radion sa att det är långt ifrån klart ännu och att lagen träder i kraft tidigast om 2 år...

Svar: Ja, det kommer ju ta sin tid! Men iallafall är det bekräftat nu att det kommer bli en ändring mot det bättre hållet :)
Henrietta Nylund

Alicia - Alicia And Stuff    •  

Håller med dig!!

Sv. Ja verkligen!

Elin    •  

åh vad härligt!
sv: tack så mycket :)! ja jag med :D

linah    •  

sjuukt bra!!:D

Madeliene    •  

Håller med dig! Det är superviktigt att oavsett kön så ska man få visa upp sin kärlek till varandra. :) Det är ju inte könet man blir förälskad i, utan personen :)

SV: ja visst är dom söta! :)
Hoppas du är pigg ikväll?

Celine    •  

Åh så grymt!

Elin karlsson    •  

Vad bra! :) Haft en bra dag?

Pauline    •  

Så bra!

♫♪ sandra    •  

det var verkligen på tiden!

Prietha    •  

Gud så bra!!

Amanda♥    •  

Åh så bra! :)

LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams    •  

Blev också väldigt glad när jag fick höra det! Det är på väg åt rätt håll äntligen!

Svar: Texten är från Akons låt "Each his own" :)

Talia    •  

Vad glad jag blir! Alla har rätt till kärlek. Sjukt att det inte vart lagligt innan.

Sara Ekman    •  

härligt :)

Anita    •  

Åå, så härligt !

Elin    •  

Bra att du tar upp det, och allmänt bra. Det borde inte ens vara en fråga i samhället.

Svar: Håller med om det! när de tyckte att det är emot gammaldags värderingar så undrar man vad de tycker om mänskliga rättigheter här i Finland.
Henrietta Nylund

Alice    •  

Det var på tiden!

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥    •  

Så roligt att höra. :D

Emelie    •  

Snacka om att det var på tiden!

Rebecka    •  

Det var på tiden kan man säga!

CECILIA    •  

fy fan vad bra! världen gör framsteg!

Emmy Lam    •  

Åh sååå nice!! :D










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!