Banoffee paj

Har aldrig delat med mig av recept på bloggen men nu tänkte jag att det var dags! 
Här kommer den godaste efterrätten jag någonsin har smakat!
 
Så här ska pajen se ut när den har stått i kylen i minst en timme.
Klar!
 
Botten:

100g smält smör
250g Digestive kex
 
Fyllning:
100g smör
100g farinsocker
1 brk (397g) kondenserad mjölk
 
Dekoration:
3-4 bananer (Jag använde endast 2)
2 ½ dl grädde, vispad
Riven choklad
 
1. Smält smöret och krossa Digestive kexen. Blanda samman och tryck till i botten på pajformen (ca. 20 cm) Och upp längs kanterna en bit. Sätt i kylen medan du tillreder resten.
 
2. Smält smör och farinsocker i en kastrull och blanda samman tills farinsockret har blandats helt in med smöret. Tillsätt kondenserad mjölk och koka i ca. 1 minut, blanda om hela tiden. Blandningen ska i detta skede vara en tjock karamellmassa. Häll blandningen över Digestive botten och låt svalna. Ställ i kylen minst 1 timme.
 
4. Vispa grädde ordentligt och skiva bananerna. Sätt en del av bananerna i grädden och häll grädden över pajen. Dekorera med resten av bananerna och riv chokladen över till sist.
 
Själv hade jag ingen choklad hemma så det fick bli utan, men det var minst lika gott utan som med!
Enjoy!


V I L M A L A ♔    •  

Omg den ser cpgod ut! Åhh avis här :')

Svar: Åh den är verkligen supergod! Men typ massa socker, värsta socker attacken haha :D
Henrietta Nylund

♡ Hanna Andersson ♡    •  

Ser riktigt gott ut!

Sv: Ja gör det, Thomas Sabo har grymt fina smycken!! :D

♡ Hanna Andersson ♡    •  

Sv: Ja men verkligen, otroligt härligt att sommaren verkligen är här nu! :D

♫♪ sandra    •  

gott!

milina.blogg.se    •  

Åh vad gott! Tack för tips :)
- 1.75 ca.. Dåra? ;)

Svar: Tänkte bara för du såg så lång och fin ut:D är själv så kort haha :D
Henrietta Nylund

Amanda [SPONTAN]    •  

Men åh så gott!

Katrin    •  

riktigt mumsig den såg ut. tack för tipset lilla du!

vanja    •  

oj så gott :)

Life of Johanna    •  

oh det lät väldigt gott, får nog testas någon gång :)

Svar: Gör det, den var verkligen god!
Henrietta Nylund

Mikxki    •  

Det ser riktigt gott ut :)

Isadora    •  

Åh verkar gott! Kanske man borde testa att baka någon dag :)

Svar: Ja, testa gärna! Den är såå god! :)
Henrietta Nylund

♣ Ida - Hon som föddes med LKG    •  

Vill du ha chansen att synas på en av norrbottens mest lästa bloggar? :) Kika in och delta i tävlingen hos mig då :) (stor chans att vinna!)

☆Z I N J A☆    •  

åhhhh vattnas i munnen!

Sofia    •  

Wow ser jättegott ut! :)

Ida Lindborg ♡    •  

åh mums!

Sv: hihi ja, ja det vill jag med! hade varit supermysigt! :D

Anita    •  

Åh, gott !

Life of Johanna    •  

Javisst är bilden söt :)

Linda    •  

åh så gott

☆ Nathalie - Skönhetsblogg| I love makeup and art    •  

amen! va nice det där såg ut!:)

linah    •  

sv; har bara bytt linje ^^

Erika    •  

Fy tusan vad gott det där såg ut! :)

ullie    •  

mmm såg super gott ut

emelie andersson    •  

åh gud vad god den ser ut :D

sv: tack så mycket, kul att det uppskattas :)

MALIN    •  

men gud vad gott! detta ska jag testa!

Svar: Gör det! Sjukt gott, gillades av alla i familjen! Till och med katten försökte smaka :D
Henrietta Nylund

ullie    •  

men tack va gullig du är . håller på att lägga in lite sommar bilder nu från i kväll

Julia Forsberg    •  

Så gott! Jag måste prova göra den någon gång. :)

fotografvesna.se    •  

ååh va gott

milina.blogg.se    •  

- Det är två olika, men ja dom är superfina :D

Sara Emilia    •  

Åh vad gott :)

Erik Björkén    •  

Måste testa!! Ser jätte gott ut :)

Anonym    •  

Pröva laga nötter på också det är ur gott!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!