Tipsa om hudvård!

 
Skincare

 
Har använt Lumenes sminkborttagning och ansiktscreme nu i ca 1-2 år och jag tycker att jag har börjat reagera dåligt mot deras hudvård nu så nu är jag på jakt efter någon ny hudvårdsserie eller någon mirakelprodukt!
 
Min hy är blandhy, alltså är den både torr men blir lätt oljig. Har även atopsik och känslig hy och väldigt känsliga ögon så helst något som passar för känslig hy!
 
Har funderat nu och spanat på 3 in 1 ansiktsrengöringen från VICHY på bilden ovan men är inte riktigt hundra om jag vill köpa den än om jag inte har utforskat alla mina alternativ.
 
Vad skulle du rekommendera? Vad är din favorit hudvårdsprodukt eller serie?


MARIAS MODE    •  

SV: tack du!! Kram!

Caroline    •  

Jag älskar Naturligtvis serie! Lush produkter tycker jag också mycket om ^^

Anna    •  

Oj, vad svårt! Har själv inte hittat någon perfekt för mig själv ännu. Men Mary Kay har bra produkter, likadant med Neutrogena.

Svar: Ja, jag har sett att det går att hitta det på ebay. Riktigt bra :)

Ida    •  

Har inget tips då jag själv inte använder sånt!

Fin bakgrund på bloggen!

Bexollila    •  

Bra tips!

Sv ja de va lite tråkigt men bättre sent än aldrig säg :D

Emelie    •  

Jag använder mig av Neutrogenas produkter till just ansiktet när jag ska rengöra hyn. Men själva sminkborttagning har jag vara servetter. Och sen har jag en anisktscreme från ACO utan olja då olja gör så det kommer flera finnar och gör så ansiktet blir mer oljigare.

Jag är kanske torr i hyn då jag använder ansiktstvätt var och varannan dag. Men använder mitt Aco creme. Och kag är väldigt nöjd med det. Nu har jag blivit så fruktansvärt torr runt ögonen så har tagit och köp en ögoncreme. Så blir väl en liten rewiew på det i bloggen med. :)

Sara    •  

Bra tips :)

Julia    •  

hoppas du hittar nåt bra :)

Sara Ekman    •  

Jag använder bareMinerals hudvårdsserie :)

Anonym    •  

Loreals eye and lip makeup remover är seriöst så jävla bra smikborttagning!!! Finns i stan nog på de flesta ställen, kommer i en lite fyrkantig flaska!

Svar: Jo den har jag hos pojkvännen och den är faktiskt helt okej! :)
Henrietta Nylund

Lollee    •  

Jag har tyvärr inga tips men hoppas du hittar!

Karolina    •  

Jag har också blandhy och kan berätta vad som funkar för mig åtminstone. Jag tvättar alltid bort sminket med hjälp av kokosfett - naturligt och supereffektivt, OCH jättebra för huden. Men det blir förstås lite flottigt, så efter att jag "löst upp" sminket med kokosfettet rengör jag ansiktet med en mild ansiktstvätt, t.ex. Lactoline (https://www.karkkainen.com/tuotekuva/ISO/6417037670412.jpg) eller en mousse från ACO (http://media.apotea.se/product-images/XL/5962-1.jpg) Den förstnämnda kostar bara några euro och finns i vanliga matvarubutiker, medan den andra är aningen dyrare och köps på apoteket.

Efteråt smörjer jag alltid in ansiktet med Effaclar Duo+ (http://www.amodelrecommends.com/wp-content/uploads/2014/01/IMG_6665.jpg) från apoteket, och Erisan (http://4.bp.blogspot.com/-oNlsQFVhmpM/UaDveMRiaeI/AAAAAAAAH48/w80xKs2CUmM/s1600/IMG_9046.JPG) från t.ex. Prisma.


Ursäkta för lång kommentar ;)

Svar: Tack för så många tips! behövs verkligen :)
Henrietta Nylund

Moa Persson    •  

Jag brukar andvända garnier :)

Emmelie    •  

Va julfint här har blivit :-D Jag har samma hud typ, blandad men känslig. Jag använder ACO tvättcreme att ta bort mitt smink och som ansiktstvätt mild och torkar inte ut. Efter det använder jag neutrigenas ansiktstvätt. Funkar fint för mig men det är ju så individuellt. :-)

LINNEA    •  

Skulle så vilja testa Lush produkter!!

Sv; åH TACK :D

Amanda Jona [SPONTAN]    •  

Jag har testa så gott som allt när det kommer till hudvård men har inte riktigt varit nöjd med något, tills jag började göra egna ansiktsmasker av citron - fungerar helt fantastiskt, är naturligt och kostar inte många kronor :)

Jossie    •  

Jag skulle rekommendera märket eucerin!! Skitbra verkligen!!

Amanda♥    •  

Vill också få tips på bra! Använder mig själv av lite olika produkter från apoteket! :)

Pauline    •  

lush <3

LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams    •  

Åh jag har samma problem som dig! Och jag kan absolut ingenting om sånt här. Hittar något i hyllan och testar den bara.. heh. Hoppas någon kommer på en bra som du kan tipsa om sen! :)

Beatrice Jakobsson - Julkalender    •  

Sv: Åååhh vad gott det låter, lycka till i dagens lucka! :)

Josephine - Living in London    •  

Älskar lush! :D Framförallt deras ansiktsmasker :)

Emmy's Life    •  

Tipsar om serien Jurlique :)
Snart dyker förresten ett inlägg upp på min blogg som rör acne och finnar .. jag tipsar om två produkter som, för mig, iallafall är rena mirakelkuren!

Anita    •  

Bra tips :D

Rebecka    •  

Jag använder Blondinbellas Lcc serie just nu :)

Svar:
Tack så mycket :) Är jättenöjd!

Kram ♡

Gina    •  

Jag har tyvärr inga tips då jag också letar.. Är också blandhy. Får du reda på något så får du gärna tips i bloggen sen! :)

Jenny Karlsson    •  

Body shops aloe serie är jätte bra även vitamin e serien. Men inget slår nog lush och lancomes rengöringar :)

Flisan    •  

Sv: ja super spännande :D

Maria    •  

Jag älskar Dermoshops produkter överlag, köper nästan bara produkter därifrån numera, då de ofta har så bra ingredienser i sina produkter :) Bra att stöda "lokalt" också :) Annars brukar ju The Body Shop ha bra produkter, fast de är ju snäppet dyrare om man jämför med Dermoshops priser t.ex.

Maria    •  

Ja som konkret produkttips så gillar jag speciellt E-vitamin-serien från Dermoshop (inte att förväxlas med The Body Shops serie med samma namn ;))

milina.blogg.se    •  

jag har också blandad hy, är oljig i T-zonen men ändå jättetorr.. blir knäpp på min hy!

Siri |Diabitfit|    •  

Jag använder inte något särskilt, utan försöker hålla mig till så naturliga produkter som möjligt. För att inte utsätta huden för kemikalier och så, funkar bra :)

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥    •  

Jag letar också efter bra hudvård faktiskt. Har själv lite blandhy, särskilt på vintern.

Emelie    •  

Jag är så dålig på hudvård, haha ^^

Alice    •  

Jag vill bara tipsa dig om min julkalender. Varje advent fram till jul hittar du en roliga tävling! Senaste luckan hittar du här: http://alicelindstrom.se/2014/november/lucka-1-2.html#comment

Sofia    •  

bra tips :D

johanna    •  

tack :) jag har använt mig av dermalogica ett tag, är positivt överraskad!










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!