10 sanningar om mig

Jag är väldigt osocial (får riktig ångest i sociala sammanhang och har sjukt svårt att få nya vänner)
 
Jag hatar mjölk och vatten (två av de värsta sakerna som finns inom mat och dryck vägen enligt mig)

Jag älskar att planera (älskar att planera hus, inredning, saker jag ska köpa, göra upp collage och sånt i den stilen! det är riktigt roligt enligt mig och skulle vilja inreda ett helt hus utan någon budget någon gång!)

Jag har svårt för många saker (vet inte om man kan kalla alla fobier, men jag hatar t.ex. att tvätta mina händer eftersom att de blir så torra efteråt, trånga utrymmen, att röra mycket i papper, att röra i mycket smuts, osvosv)
 
Jag gråter väldigt lätt (gråter av minsta lilla sak, om jag inte får som jag vill, måste berätta hur jag känner mig osv.
 
Jag tycker inte om choklad (vet att det är väldigt många som tycker om choklad men jag äter helst inte det, ibland är det gott men bara fazers choklad med någon smak eller marabou drömkrisp!)
 
Är väldigt missnöjd med mitt utseende (har planer på att operera mig i olika delar av kroppen pga. komplex)
 
Det går både bra och dåligt för mig i skolan (Har vissa starka ämnen och vissa som är mittemellan och vissa som går helt åt skogen, men jag antar att det är väldigt normalt!)
 
Jag är väldigt paranoid  (massa små saker blir jag paranoid över, om någon ser lite fel på mig eller inte svarar då jag frågar nått tror jag genast att de hatar mig)
 
Jag hatar trasor (helt vanliga trasor man torkar bord med osv har jag typ världens största fobi för, usch och fy)


Maria Linnea - Canon, Inredning & annat gott    •  

Vilka är dina svaga sidor i skolan?

VERONICA - modeblogg    •  

Åh vad roligt inlägg, roligt att få veta lite mer om dig.Känner faktiskt igen mig på många punkter! :) Kul! Kramkram

Svar: Vad kul att du känner igen dig på punkterna :) Ha det riktigt bra!
Henrietta Nylund

Sigrid    •  

Fin blogg du har! :) Just nu har jag en dagens blogg tävling. Vinnarna kommer upp imorgon kväll så missa inte att anmäla dig. Ha en trevlig helg! :) xoxo

Felicia    •  

Komplex går ofta över när man blir äldre :)

puss

Svar: Ja det brukar vara så har jag förstått! Hoppas verkligen att mina komplex går över med tiden :)!
Henrietta Nylund

Johanna - A dream as a model ♥    •  

Kul att få läsa!! :D

Charlotta Hägg    •  

Sv: Jaa, det var lite det som var grejen! Riktigt roligt att alla gick in för det så mycket:) Har du några roliga planer för helgen?? =) KRAM

Ida ☯ the sky under the sea    •  

Alltså nej! Inte operera! Du är fin! Du gör självklart som du vill då du fyllt 18 (men hoppas verkligen att du lärt dig acceptera den du är och ditt utseende tills dess, verkligen), men komplex är går inte riktigt att "operera bort", för det sitter i huvudet. Du kanske är nöjd ett tag, men sedan hittar man mer fel och så blir det en ond cirkel. Man blir aldrig nöjd. Så himla ledsamt att fina, unga människor ska se ner på sin kropp. Den är din, och du är fin precis som du är, okej? <3

Svar: Åh vad fint av dig att du sa så, blir verkligen riktigt glad av att höra någon säga så fina ord! ingen har riktigt sagt så till mig tidigare :)! Jag förstår verkligen att det sitter i huvudet inte hur man egentigen ser ut, men ibland är man verkligen missnöjd, men får se hur det blir! ska nog tänka lite mera på vad jag gör till min kropp också! tack så mycket!<3
Henrietta Nylund

Lina Ellenberg    •  

Åh du ska absolut INTE vara missnöjd med ditt utseende!

ps. jag är också smått socialt fobisk. Särskilt när det gäller att ringa och prata på telefon. :(

Svar: Åh men så gullig du är, blir ju så glad :)Ja det är väldigt jobbigt tycker jag :( har väldigt svårt i sociala sammanhang, får sån ångest!
Henrietta Nylund

Elin    •  

Tack, det var riktigt härligt! :D

Vad tråkigt att läsa att du är missnöjd med ditt utseende. Vad är det som gör att du känner så? För du är verkligen jättefin och borde inte oroa dig över hur du ser ut när du är så ung. Alla har vi våra komplex, ibland så får man lära sig att acceptera hur man ser ut, det har jag fått göra. Sen så kommer och går det i perioder då man känner sig lite finare och lite fulare. En operation ändrar inte på hur du känner dig på insidan :) Kram

Svar: Jag anser bara mig inte lika fin som alla andra runt mig :/ åh tack vad dina ord värmer! Ja det är nog väldigt sant, har också hört att man lär sig att tycka om sig själv bättre när man blir lite äldre! Jag har nog också perioder där jag känner mig fulare eller finare :) Ja det har du nog rätt i! ska nog tänka noga innan jag gör nått beslut som jag måste leva med resten av livet!
Henrietta Nylund

Mimmi    •  

Men gud nej! Du är otroligt vacker, varför göra skönhetsoperationer? Hoppas verkligen att du kommer över dessa tankar, för det är just vad de är - endast tankar som finns i ditt huvud! Åh, blir så ledsen

Svar: Åh tack vad dina ord värmer! är så osäker med hur jag ser ut och så.. men hoppas också verkligen att mina tankar går över med åren! ja det vet jag nog men det är nog så svårt ibland då elaka personer säger fula saker om ens utseende! :/
Henrietta Nylund










Kom ihåg mig?
En 17 årig finlandssvensk flicka med stora drömmar som studerar andra året till frisör!

Häng med här i bloggen i min vardag och sånt jag håller varmt om hjärtat! Jag har ett stort intresse för skönhet och mode så det bjuds det på en del här. Försöker även inspirera och komma med oilka tips.

Hoppas du hittar något intressant att läsa!